مصرف خودسرانه "آنتی‌هیستامین" برای درمان آلرژی بهاره به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و عوارضی از جمله خواب‌آلودگی و عدم تمرکز به همراه دارد.

بابک سعیدی عضو انجمن متخصصان گوش، گلو وبینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران ، با بیان اینکه" آلرژی" یک واکنش ایمنی بدن نسبت به آنتی‌ژن‌های موجود در محیط است اظهار داشت: آلرژی‌ها به دو نوع فصلی و غیر فصلی تقسیم می‌شوند که فرم" آلرژی بهاره" مربوط به آلرژی‌های فصلی است.

وی افزود:" آلرژی بهاره" معمولاً به علت گرده‌های گل و گیاه ایجاد می‌شود که این گرده‌ها از طریق تنفس وارد بدن و موجب واکنش ایمنی شدید دربدن فرد می‌شود.

وی اضافه کرد: مهمترین علامت‌های آلرژی، عطسه، آبریزش بینی، قرمزی چشم، گرفتگی گوش، بینی وسرفه است لذا مهمترین درمان این عارضه هم پیشگیری است.

این متخصص گلو و بینی تصریح کرد: افراد حساس نبایدخود را در معرض آنتی‌ژنها قرار دهند و در صورت ابتلا نباید از دارو‌هایی مانند آنتی هیستامین برای برطرف کردن علائم آن استفاده کنند.

وی گفت: افرادی‌که آلرژی شدید دارند و به آنتی هیستامین جواب نمی دهند می‌توانند از اسپری کورتیکو استروئید استفاده کنند.

ساعدی همچنین گفت: مصرف خودسرانه آنتی هیستامین‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا این دارو برای بیمارانی که به مشکلات چشمی مبتلا هستند، اختلال چشمی و درافراد سالمند به خصوص مبتلایان به پروستات که احتباس ادراری ایجاد می‌کند، همچنین خواب آلودگی وعدم تمرکز از عوارض این دارو است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ژن ، دارو ، آبریزش ، گرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار