با وجود پیشرفتهای حاصل شده در درمانهای ناباروری هنوز خط مشی‌های این حوزه مشخص نشده و نیازمند برنامه ریزی مدون در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر‌ زاده مدرس در حاشیه افتتاح بخش نازایی بیمارستان مهدیه با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر ایران در درمانهای ناباروری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای یکدست کار کردن در حوزه ناباروری در دو بخش خصوصی و دولتی باید برنامه ریزی مدون داشته و خط مشی‌ها مشخص شود.

 وی با بیان اینکه مراکز دولتی و خصوصی حد و مرز مشخصی در این حوزه ندارند، افزود: نازایی جاذبه خاص خود را دارد و چون ترکیبی از علوم پایه و بالینی است، می‌تواند با تیم‌های عالم و دلسوز خدمات مطلوبی را به بیماران ارائه دهد. 

 وی همچنین به میزان موفقیت در درمان سیکلهای میکرو اینجکشن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: میزان موفقیت در این روش درمانی حدود ۴۰ درصد است و با توجه به مراجعات گسترده به مراکز درمانی دولتی از جمله بیمارستان مهدیه ظرفیت پذیرش بیماران بیشتری را داریم. 

 وی همچنین به کارهای تحقیقاتی اشاره شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید در جهت اعتلای بار آموزشی مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گام برداریم تا بتوانیم موفقیتهای بیشتری در این عرصه کسب کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.