اتحادیه عرب از تلاش‌ها برای صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت درباره سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، یک مقام مسئول در اتحادیه عرب در گفتگو با عکاظ گفت: این اتحادیه تلاش می‌کند زمینه صدور قطعنامه ای  در شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش بس در سوریه متحد فراهم کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه عکاظ عربستان سعودی، یک منبع مسئول در اتحادیه عرب در گفتگو با این روزنامه افزود این اتحادیه سعی خواهد کرد در مرحله بعدی از طریق گروه موسوم به "دوستان سوریه"، قطعنامه الزام آوری تحت فصل هفتم درباره آتش بس در سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد صادرشود. وی افزود این قطعنامه باید شامل گشودن گذرگاههای انسانی برای رساندن کمک به بیش ازسه میلیون سوری باشد.

این مقام اتحادیه عرب افزود اتحادیه عرب با طرف های عربی و بین المللی در ارتباط است تا پس از اختلافاتی که بین آمریکا و روسیه درباره قطعنامه ای که هم اکنون در شورای امنیت درباره رساندن کمکهای انسانی بروز کرده است، زمینه موافقت با چنین قطعنامه ای را فراهم سازد. وی تاکید کرد باید بین روسیه و آمریکا درباره چنین قطعنامه ای توافق ایجاد شود تا اتفاقی که در گذشته افتاد و سه بار روسیه و چنین قطعنامه ها را وتو کردند، تکرار نشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار