مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امضای تفاهم نامه میان این دانشگاه با دانشگاه ITB اندونزی خبر داد و گفت: با بازدید هیاتی از دانشگاه آکادمی علوم چین از دانشگاه صنعتی امیرکبیر مقرر شد تا در آینده تفاهم نامه همکاری مشترک میان این دو دانشگاه به امضا برسد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: دکتر مصطفی صفوی با اشاره به بازدید هیات دانشگاه ITB اندونزی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، افزود: این دانشگاه فعالیت‌های علمی در زمینه‌های فناوری اطلاعات و هوافضا دارد. 
 
مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این هیات بازدیدهایی از برخی از پروژه‌های کلان اجرا شده در این دانشگاه داشتند، اظهار داشت: علاوه بر این بر اساس مذاکرات صورت گرفته بر اجرای برخی فعالیت‌های مشترک میان دانشگاهی مانند اعزام اساتید و دانشجویان دوره‌های دکتری و تعامل میان اساتید برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های علمی مشترک همکاری تاکید شد. 
 
وی برگزاری جلساتی با روسای دانشکده‌های این دانشگاه با هیات دانشگاه ITB را از دیگر برنامه‌های این بازدید ذکر کرد و ادامه داد: در پایان این بازدید تفاهم نامه‌ای در دو نسخه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه ITB به امضا رسید. 
 
به گفته صفوی این تفاهم نامه در زمینه همکاری‌های علمی دوجانبه در حوزه‌های فناوری اطلاعات و هوافضا در بخش‌های آموزشی و پژوهشی بوده است. 
 
وی همچنین به بازدید هیاتی از دانشگاه آکادمی علوم چین از این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: در عنوان این دانشگاه هم دانشگاه (University) و هم آکادمی علوم (Academy of science) آمده است و در چین آکادمی‌های علوم از اعتبارات خیلی بالای تحقیقاتی و علمی برخوردار هستند. 
 
صفوی با بیان اینکه این هیات چینی بازدیدهایی از دانشکده‌های مهندسی پزشکی، فیزیک و برق و الکترونیک داشتند، اضافه کرد: علاوه بر آن اطلاعاتی در زمینه توانمندی‌های دانشگاه و قطب‌های علمی و پژوهشکده‌های دانشگاه به آن‌ها ارائه شد. 
 
وی بازدید از پروژه‌های کلان واگذار شده به این دانشگاه را از دیگر برنامه‌های بازدید دانشگاه آکادمی علوم چین نام برد و گفت: این هیات ابراز علاقه کردند که علاوه بر امضای تفاهم نامه همکاری کلان با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تفاهم نامه همکاری مشترکی را نیز با دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضا برسانند. 
 
مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: از آنجایی که این تفاهم نامه باید به امضای رئیس دانشگاه آکادمی علوم چین برسد از این رو نقطه نظرات ما را دریافت کردند تا با مذاکرات بعدی، این تفاهم نامه به امضا برسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار