عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد، گفت: برای تقویت ارزش خوب بودن، بایستی عقلانیت و اندیشه‌ورزی را در جامعه تقویت کنیم تا شاهد رشد و پویایی آن باشیم.

علیرضا عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ملاک‌ها و ویژگی‌های متعدد و گوناگونی را می‌توان برای انسان خوب در نظر گرفت، گفت: یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها و ویژگی‌های انسان خوب، اصالت است. یعنی انسان خوب انسانی است اصیل باشد، البته اصالت نه به داشتن تبار خانوادگی است نه به داشتن ثروت و اموال؛ بلکه اصالت یعنی انطباق زندگی آفاقی و بیرونی آدمی با زندگی انفسی و درونی او. یعنی درون آدمی با برون او یکی باشد.

وی تاکید کرد: تزویر، ریا  و دورنگی نه فقط آدمی را از حوزه دین و دیانت خارج می‌کند، بلکه اساسا از قلمرو انسانیت نیز خارج می‌سازد. بی‌جهت نیست که مبارزه با آتش تزویر و زهد ریایی که خرمن دین را نیز خواهد سوخت این همه در غزل‌های حافظ شیراز موج می‌زند زیرا او هم دغدغه اصالت انسان را داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خوبی، وظیفه شناسی و مسئولیت‌پذیری را از دیگر ملاک‌های انسان خوب عنوان کرد و اظهارداشت: انسان خوب همواره ملاک عملش، اعتقادات و باورهای صحیح عقلانی‌اش است، نه خواسته‌ها و تمایلات هیجانی، غریزی و غیر عقلانی‌اش‌، بر همین اساس انسان‌های خوب واجد بسیاری از فضایل اخلاقی مانند نرم خویی، دور اندیشی، حرص بر کسب دانایی و میانه روی می‌شوند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: برای تقویت ارزش خوب بودن، بایستی عقلانیت و اندیشه‌ورزی را در جامعه تقویت کنیم تا شاهد رشد و پویایی آن باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۴
برای همه چیز وهمه کار بایــــــــــد....... خوب بود. خوب
به امید روزی که درونمان با برونمان یکی باشد
سپاس
آخرین اخبار