معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید مزایا و امتیازاتی برای جوانان درنظر گرفته شود تا برای رفتن به سربازی راغب کنیم چراکه ما نیاز به جوانان جسور داریم و نه ارتش حرفه‌ای

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امیر سرلشگر حسنی سعدی در همایش ملی خدمت سربازی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در تکریم جایگاه خدمت سربازی اظهار داشت: در جهت برقراری امنیت همه ملت باید سهیم باشند چراکه از نعمت امنیت فقیر و غنی، شهری و روستایی و همه اقشار بهره‌مند می‌شوند پس در برقراری امنیت نیز همه اقشار جامعه باید سهیم باشند.
 
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: برقراری امنیت به معنای گذر در دوران سربازی نیست بلکه سرباز به این معنا است که سرش را در برقراری امنیت ببازد.
 
وی افزود: امنیت امری دائمی  همیشگی است و موقت نیست و لازمه برقراری آن نیز ساختار و سازمانی است که از نظر کمی و کیفی به صورت دائم برقرار و پاسخگو باشد.
 
وی در ادامه بیان داشت: امنیت، فداکاری و ایثار است که در قشر جوان بیشتر است و برخی می‌گویند باید یک ارتش حرفه ای تشکیل داد در حالیکه باید امنیت را جوانان برقرار کنند و ما باید روش‌ها و امتیازاتی در نظر بگیریم که جوانان را برای آمدن به خدمت سربازی راغب کنیم.
 
امیر حسنی سعدی در ادامه تصریح کرد: ما باید خدمت سربازی را از نظر کیفیت و مزایای آن بررسی کنیم و وقتی گفته می‌شود در 18 سالگی همه جوانان پسر باید به خدمت سربازی بروند این یک پشتوانه دائمی است که باید آن را حفظ کرد.
 
وی افزود: کشور ما از نظر استراتژیک دارای یک موقعیت استثنایی است و در منطقه قرار گرفته که شاهراه بین‌المللی برای چند کشور است و از نظر منابع زیرزمینی بسیار قوی است که به همین دلیل همواره در معرض تهدید بوده و نگرش ما در نیروهای مسلح ما باید به گونه‌ای باشد که هیچکس حتی جرات نگاه کردن به کشور ما را نداشته باشد.
 
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همه کسانی که در خدمت سربازی موفق بودند در جامعه نیز فرد موفقی بودند و اغلب مسئولین کشور از شهردار و وزیر و بیشتر نمایندگان اغلب کسانی بودند که در جنگ حضور داشتند و اکنون یک جامعه را اداره می‌کنند و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه بالای خدمت سربازی است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: سرباز ، ارتش ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار