مسئول بخش پرستاری مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری در نشست خبری سومین کنگره سوختگی گفت: ماهیانه حدود 350 نفر در اثر سوختگی در این مرکز بستری می‌شوند و این تعداد بیمار سوختگی نیاز به پرسنل مجرب دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛  پرویز نمازی، مسئول بخش پرستاری بیمارستان تخصصی سوختگی شهید مطهری در نشست خبری سومین کنگره سوختگی، در جمع خبرنگاران گفت: به طور متوسط ماهیانه 150 بیمار با سوختگی حاد و حدود 300 تا 350 بیمار سوختگی جزئی در مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری بستری می‌شوند.

وی با بیان این‌که به طور متوسط روزانه حدود 120 بیمار سوختگی برای درمان سرپایی و تعویض پانسمان به این مرکز مراجعه می‌کنند افزود: این تعداد مراجعه و بستری بیمار سوختگی بسیار زیاد است و این بیماران برای رسیدگی پرسنل مجرب و ماهر می‌خواهند.

وی تصریح کرد: پرستارانی که در این بخش کار می‌کنند، از نظر درآمد، تفاوتی با دیگر پرستاران در بیمارستان‌های دیگر ندارند، پس اکثر پرستاران ترجیح می‌دهند در بیمارستان‌های دیگر و بخش‌های راحت‌تر کار کنند. در نتیجه در این بیمارستان کمبود نیرو داریم و همین نیروی اندک نیز مجبور هستند در دو شیفت کاری، در مرکز حضور داشته باشند که در نهایت خستگی جسمی و روحی، انگیزه فعالیت از پرستاران را می‌گیرد و در نتیجه کیفیت درمان افت می‌کند.

وی در پایان گفت: برای افزایش کیفیت درمان بیماران سوختگی به این موضوع توجه بسیاری شود، در حال حاضر ما حدود 40 پرستار در این مرکز درمانی کم داریم.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار