معاون وزارت غذا و داروی وزارت بهداشت خبرداد

بازگشت آرامش به بازار "دارو "

وضعیت بازار "دارو" نسبت به شش ماه‌ی گذشته بهبود نسبی داشته و این روال تا رسیدن به شرایط ایده‌ آل یعنی دست‌یابی بدون زحمت بیماران فاصله دارد.

در مصاحبه‌ی خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران   با  دیناروند معاون غذا و داروی وزیر بهداشت در رابطه با بازگشت آرامش به بازار "دارو" گفت: هم اکنون آرامش نسبی در بازار "دارو" از زمان تصدی این مقام تاکنون،تا حدود زیادی بهتر شده  است و به ثبات رسیده و شرایط طبیعی هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف کنندگان در بازار دارویی وجود دارد.

وی افزود: شرایط نسبتا مناسب است و هنوز به شرایط ایده آل نرسیدیم. وی شرایط ایده آل را دسترسی تمام بیماران به "دارو" بدون هیچ زحمتی توصیف کرده و داروهایی که مجاز هستند و در لیست داروهای مجاز توسط پزشک توصیه می‌شود، بیمار باید به راحتی و با قیمت مصوب در داروخانه پیدا شود.

وی افزود: هنوز در تعدادی از داروها دچار کمبود هستیم اما میزان کمبودهای ما نسبت به شش ماه قبل خیلی کمتر شده است. ولی به هر حال ما راضی نیستیم همان مقدار نیز کمبود وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به ثبات قیمتی داروها افزود: به صورت صد درصدی مشکلات برطرف نشده و مشکل چند قیمتی همچنان دربازار وجود داشته که مربوط به واردات گذشته هستند، چرا که در آن زمان یک دست پاچگی در سیستم وجود داشته و کنترل خیلی خوبی در قیمت‌گذاری و واردات نداشته‌ایم و هدف اصلی جبران کمبودها بوده که با هر قیمتی "دارو" وارد شده است.

وی افزود: با اطمینان عرض می‌کنم می‌توان به صورت نزدیک به صد درصد  این  مشکل برطرف شود و هم اکنون نیز وضعیت روبه بهبود است.

دکتر دیناروند درخصوص دسترسی مردم به داروها و همینطور امکان پرداخت هزینه‌های داروها گفت: تفاهم نامه‌ای با بیمه‌ها داشتیم و اجرای آن تفاهم نامه به وضعیت خوبی رسیده است و سال آینده همین روند ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: سال آینده ما اعتبار بیشتری نسبت به امسال داریم و مطمئنا حمایت از بیماران ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، روال ، واردات ، بیمار ، کمبود ، راضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار