دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: باور تغيير و تحول در آموزش و پرورش و فهم و درك آن، ضرورتي جدي و بسيار مهم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛مهدي نويد دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش امروز ما ، پاسخگوي نيازهاي اين زمان نيست، چون محتوا، اهداف و ساختار كنوني آموزش و پرورش براي گذشته تهيه شده است و امروز جوابگوي نيازهاي جامعه رو به پيشرفت ما نيست.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با تأكيد برضرورت تدوين فرهنگ تحولي،خاطر نشان كرد: با توجه به تهيه و تصويب سند مهم و تاريخي تحول بنيادين آموزش و پرورش در شوراي عالي‌آموزش و پرورش و شوراي عالي انقلاب فرهنگي، همراهي و همكاري همه آحاد جامعه به ويژه خانواده ها براي اجراي دقيق، صحيح و به موقع مفاد اين سند يك ضوررت انكارناپذير است.

وي تأكيد كرد: اگر همراهي و همكاري همه جانبه نهادها، سازمان ها و اقشار مختلف براي اجراي سند تحول بنيادين وجود نداشته باشد، هيچ تغيير و تحول بنيادي در آموزش و پرورش تحقق نخواهد يافت.

 نويد با اشاره به اين كه سند تحول بنيادين به مثابه قانون اساسي آموزش و پرورش است، اظهار اميدواري كرد تا سال 1404 همه محتواي نظام آموزشي در زمينه هاي مختلف، مبتني بر مفاد سند تحول، بازنگري و بازتوليد شود.

وي با بيان اين كه وظيفه و كار شوراي عالي پس از تهيه و تصويب سند ،نظارت بر حسن اجراي مفاد آن است، تصريح كرد: اكنون هر درخواست و تقاضايي كه از سوي معاونت هاي آموزش و پرورش ارائه مي شود، يكي از مهم ترين شاخصه هاي بررسي محتوايي آن درخواست ،همخواني  با مفاد سند تحول بنيادين است.

نويد با تأكيد بر اين كه به تازگي تعداد كميسيون هاي دبيرخانه شوراي عالي از 5 به 8 افزايش يافته است، متذكر شد: اين تغيير براي پاسخگويي به نيازهاي آموزش و پرورش به قوانين و مقررات جديد است، در اين راستا دو كميسيون مديريت تحول بنيادين آموزش و پرورش و اقتصاد و منابع آموزش و پرورش به مجموعه كميسيون هاي دبيرخانه شوراي عالي اضافه شده است.

وي با اشاره به قانون تشكيل شوراي عالي آموزش و پرورش و اختياراتي كه مجلس به آن داده است، گفت: مصوبات اين شورا حكم قانون را دارد و لازم الاجراست و اين شورا بايد عملياتي شدن درست و به موقع مصوبات خود را پيگيري كند و بر اجراي آن نظارت داشته باشد.

نويد با بيان اين كه هدف سند تحول بنيادين فراهم كردن زمينه تربيت پذيري دانش آموزان است، درباره ساختار «6-3-3» ، خاطرنشان كرد: با بررسي نظام هاي آموزشي150 كشور، متوجه شديم كه دوره ابتدايي در آنجا 6 ساله است و اين دوره و ساختار توجيه علمي- كارشناسي دارد و مطالعات تطبيقي هم آن را تأييد مي كند.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش ، اصلي ترين زيرساخت در اجراي سند تحول بنيادين را توانمندي مديران و معلمان و همراهي آنان دانست و افزود: براي جلب همراهي و همكاري معلمان بايد دوره هاي آموزشي و تخصصي ويژه اي براي معلمان طراحي و اجرا كنيم كه خوشبختانه در اين زمينه، اعتبارات خوبي در بودجه سال 93 آموزش و پرورش پيش بيني شده تا اين وزارتخانه بتواند بهتر و كامل تر به انجام وظايف خود و تحقق اهداف سند عمل كند.

برچسب ها: سند ، تحول ، بنیادین ، قانون ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.