"داروخانه‌های بیمارستانی" می تواند عاملی باشد تا مردم کمتر هزینه‌های دارویی را از جیب خود بپردازند.

 به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ،خیرالله غلامی مدیر داروخانه‌های دانشگاه‌های  علوم پزشکی تهران در سمینار نحوه واگذاری  مدیریت  داروخانه‌های  بیمارستانی به بخش خصوصی در جمع  معاونین غذا و دارو دانشگاه‌های  علوم پزشکی سراسر کشور گفت: از سال 1384 وزارت بهداشت به وجود آمد و مبدا تولد دانشگاه های  علوم پزشکی تهران نیز  از همان سال  بوده است که  با ورود تخصص‌های مختلف  بخش های پزشکی تخصصی و فوق تخصصی به مرور به وجود آمدند که با افزایش این رشته‌ها بعد از سال‌ها داروخانه‌ها به یک واحد و یا بخش تقلیل یافتند و نگاه مدیریتی بیمارستان‌ها نیز عوض شد.

وی افزود: در سال 385 دکتر لاریجانی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی تهران نظری بر این داشت تا مجموعه‌ای به نام "داروخانه‌های بیمارستانی" ایجاد شود.

غلامی رئیس داروخانه‌های 13 آبان همچنین در این سمینار افزود:  یکی از مشکلات این حوزه گردش مالی دارویی در بیمارستان‌هااست به طوری‌که وقتی دارویی در بیمارستان ها است باید  پولش  به پخش دارو برگردد که بر نمی‌گردد و همچنین یکی از دغدغه های داروخانه‌ها کمبود نیروی انسانی و عدم ارائه  خدمات تخصصی دارویی در سطح کشور است و این باوری غلط است که داروخانه‌ها فقط باید  کالا بفروشند.

وی اذعان داشت: در بهترین حالت سود داروخانه ها 16 تا 20 درصد است و ما در واگذاری به بخش خصوصی شاهدیم که طرف  بخش خصوصی با پرداخت 22 درصد از فروش داروخانه‌ها به دانشگاه برنده مزایده می شود که باید گفت: پرداخت این رقم غیر از خلاف چیز دیگری نیست.

 وی در ادامه افزود: ایجاد  "داروخانه‌های بیمارستانی" منجر به کاهش پرداختی از جیب مردم خواهد شد.


از این چشم‌گیر مراجعین به داروخانه‌های بیمارستان‌های سر پایی

وی گفت: داروخانه‌های سرپایی باعث تامین دارو می‌شوند به طوریکه درسال 1389 با شش داروخانه‌های بیمارستان‌های سرپایی 903 هزار نفر و در سال 1390 باهشت بیمارستان نهصد و شش هزار نفر در سال 91 و 92 با افزایش چشمگیر مراجعین به داروخانه‌های سرپایی بیمارستان‌ به یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار نفر رسیده است.

 
غلامی افزود: شعار داروخانه‌ها این است که ما راحت‌تر پول از بیمه بگیریم تا مردم وجه دنبال قانون به اجرای خدمات می‌رویم.  
 
وی اظهار داشت: سیستم hit خوبی نداریم به دلیل اینکه هزینه‌ نقدی از بیمار گرفته می‌شود و در خصوص مزایای راه‌اندازی بیمارستان‌های دولتی می‌توان گفت: واگذاری این طرح پرداختی توسط مردم را کاهش می‌دهد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار