دانشگاه شیراز با دانشگاه‏هاي تورينوي ايتاليا و دو دانشگاه از ايالات متحده‏ي امريكا و دانشگاه توهوكوي ژاپن، در زمينه‏ي علوم و فنون هسته‏اي داراي ارتباطات علمي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئيس بخش مهندسي هسته‏اي دانشگاه شيراز با بيان اينكه هم اكنون اين دانشگاه با دانشگاه‏هاي توهوكوي ژاپن، تورينوي ايتاليا و دو دانشگاه از ايالات متحده‏ي امريكا در زمينه‏ي علوم و فنون هسته‏اي داراي ارتباطات علمي است، اظهار داشت: با توجه به تحولات اخير درباره‏ی شفاف‏سازي فعاليت‏هاي هسته‏اي كشورمان، در آينده‏ي نزديك ارتباطات علمي بين دانشگاه شيراز و دانشگاه‏ها و مراكز تحقيقاتي هسته‏اي خارج از كشور گسترش مي‏يابد.

دكتر نعمت‏اللهي با اشاره به توانمندي‏هاي هسته‏اي كشورمان خاطرنشان كرد: اين باعث افتخار است كه دانش‏آموختگان دانشگاه‏هاي ايران بويژه دانشگاه شيراز، در بومي‏سازي صنعت هسته‏اي نقش اساسي داشته‏اند.

نخستين بخش مهندسي هسته‏اي كشور، ابتداي دهه‏ي 50 در دانشگاه شيراز راه‏اندازي شد و هم اكنون دانشجويان اين بخش در سه گرايش راكتور، پرتوپزشكي و كاربرد پرتوها در دو مقطع كارشناسي ارشد و دكتري مشغول تحصيل و پژوهش هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.