زنجان/

لزوم آگاه سازی عرصه نشینان و مرتعداران برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی

آگاه سازی عرصه نشینان و مرتعداران برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی از برنامه های مهم منابع طبیعی و آبخیزداری استان است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با پرداختن به نقش رسانه ها در توسعه، فرهنگسازی و آگاهی عموم مردم گفت:  در این رابطه تصمیم گرفتیم با تشکیل کمیته تخصصی از اصحاب رسانه زمینه سود بردن از تجربیات آنها را برای همفکری برای آگاه سازی عرصه نشینان و مرتعداران بالا ببریم.

 اسکندری، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبر درباره تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی افزود: باید با همفکری نحوه عمومی کردن این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

  وی ضمن درخواست از حضور اصحاب رسانه در جلسات این اتاق اظهار امیدواری کرد: با همفکری و استفاده از تجربیات رسانه های مختلف استان بتوانیم زمینه و بستر لازم را برای نگاه تاثیرگذار عموم مردم برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی را بالا ببریم.

این مقام مسئول، با اعلام اینکه زنجان جزو استان های با سرانه فضای سبز پایین است،  ادامه داد :طی صحبت هایی انجام شده خیران توسعه فضای سبز 100 هکتار و دو سال نگهداری را به صورت پایلوت تعهد کرده اند.

اسکندری، با اشاره به مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی لزوم آگاه سازی برای جلوگیری از نریختن هرگونه زباله و تخریب مراتع را مهم دانست و  خاطر نشان کرد: باید این موضوع را به بطن جامعه القا کنیم و با دسته بندی مخاطبان در بخش های مختلف دوستدار طبیعت و عرصه نشینان به این سمت گام برداریم../ش

 

برچسب ها: مرتعداران ، صیانت ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.