رییس بخش رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع)مشهد گفت: با راه اندازی دستگاه شتاب دهنده خطی و نصب تجهیزات پیشرفته در این بخش در حال حاضر خدمات مطلوب وکم نظیری به بیماران ارائه می شود.

دکتر انوری رییس بخش رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع)مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با نصب و راه اندازی این دستگاهها تحولی کیفی و کمی در ارائه خدمات و امکان درمانهای جدید ، دقیق و کم عارضه برای بیماران سرطانی ایجاد شده است. راه اندازی دستگاه شتاب دهنده خطی و نصب تجهیزات پیشرفته در این بخش در حال حاضر خدمات مطلوب وکم نظیری به بیماران ارائه می کند.

وی افزود: دستگاههای نصب شده در این بخش ، از پیشرفته ترین دستگاههای موجود درکشور می باشد که مشابه آن با قابلیت کمتر در 2 شهر دیگر نیزموجود است. این دستگاه در سطح کشور تنها دستگاهی است که قابلیت MRC دارد که سبب می شود جهت درمان تومور میزان زیادی از بافت نرم و بافت نرمال فرد مورد تابش قرار نگیرد ، همچنین زیر ساخت هایی نیاز دارد که یکی از آنها نرم افزار طراحی درمان است که خوشبختانه یکی از بهترین دستگاهها در این بخش موجود است.

انوری تصریح کرد: سیستم دیگری به نام مولدینگ هم در این بخش وجود دارد که باعث افزایش کیفیت ودقت در درمان می شود. سالانه بیش از 1400بیمار در این بخش ویزیت و روزانه حدود 120 نفرتحت رادیوتراپی و شیمی درمانی قرار میگیرند و در مجموع بیش از 8000 نفر در سال شیمی درمانی می شوند.
 


وی ادامه داد: ‌ اگر بیمار نیاز به شیمی درمانی داشته باشد باید به کلینیک شیمی درمانی مراجعه کند و در صورت نیاز به رادیوتراپی، در لیست انتظار قرار می گیرند. همچنین قبل از رادیوتراپی سی تی اسکن انجام می شود و از آنجا به واحد طراحی درمان وفیزیک ارجاع می شوندو در طول دوره درمان بیمار به 2 تا 7 هفته رادیوتراپی نیاز دارد.
 
لازم به ذکر است، با نصب و راه اندازی این دستگاهها تحولی کیفی و کمی در ارائه خدمات و امکان درمانهای جدید ، دقیق و کم عارضه برای بیماران سرطانی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار