سردار دهقان با بيان اين كه دنيا در دو و سه دهه اخير در معرض تحولاتي شگرف و در يك پيچ راهبردي قرار گرفته افزود: سازمان‌هاي كسب و كار بيش از پنچ ، شش دهه است كه عرصه رقابت را حس كرده و با نگاه به سطوح بالاي سازماني عرصه جهاني را بيشتر احساس مي كنند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت دفاع؛ سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در همايش مديريت دانش نيروهاي مسلح كه امروز (سه‌شنبه) در محل دانشگاه صنعتي مالك اشتر برگزار شد طي سخناني گفت: نياز عامل حركت است و هنگامي كه جامعه نيازي را حس مي‌كند فعاليت‌هايي مثبت براي نيل به آن هدف انجام مي‌گيرد.

وزير دفاع تصريح كرد: سازمانهاي كسب و كار با كاربرد مديريت راهبردي درصدد اثبات بقاي خود هستند و اگر قرار است در يك فضاي رقابتي به پيشرفت و ترقي برسند بايد قابليت‌هاي پيش‌بيني و اجراي تاكتيك‌هاي صحيح را داشته باشند.

دهقان يكي از مهمترين تحولات در جامعه را تحول در مديريت دانش دانست و افزود: ذهن ما بايد در طول زمان متوجه سازمان‌هايي باشد كه دستاوردهاي عظيمي را بدست آورده و آن را با ديگران به اشتراك مي گذارند تا ديگران نيز از آن استفاده كنند.

سردار دهقان تصريح كرد: به ميزاني كه سازماني قادر است يافته‌هاي خود را تبديل به دانش كرده و فرهنگ خاص را در جامعه رواج دهد و با مفهوم نوآوري همراه شود، آن سازمان‌ به سمت دانش بنيان شدن پيش مي‌رود.

وزير دفاع با تأكيد بر اين كه برخي افراد مديريت را به سطح تاكتيكي تقليل مي‌دهند گفت: بايد مسائل تاكتيكي و راهبردهاي سازماني با مديريت دانش همراه شود.

وي افزود: بحث سازمان‌هاي يادگيرنده بسيار گسترش يافته و سازمان‌ها مي‌توانند به واسطه‌ اين مهم به سمت پيشرفت و تعالي حركت كنند.

دهقان تصريح كرد: براساس شايسته محوري مي‌توان به تحولاتي راهبردي دست يافت و سازمان‌ها بايد فرايندهاي ارزش‌ساز و شايستگي‌هاي كليدي را شناسايي و با تمركز بر آن‌ها، به اهداف از قبل تعيين شده خود برسند.

وزير دفاع از سرمايه انساني و دانش به ترتيب به عنوان دارائي راهبردي و دارايي نامشهود يك سازمان ياد كرد و گفت: سرمايه انساني يك موضوع سيال بوده و سرمايه ساختاري مي‌تواند سرمايه انساني را توسعه و گسترش دهد.

سردار دهقان، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را عنصر قدرت و اقتدار آفرين دانست و تصريح كرد، كشور ما داراي قدرت بازدارندگي در حوزه سخت و نرم است.

وزير دفاع با بيان اينكه نيروهاي مسلح زماني موفق هستند كه نگاهشان نسبت به مديريت دانش باز باشد و از همه نيروها و توان خود در جهت تحقق آن بهره ببرند خاطرنشان كرد: تجارب بشري ثابت كرده است كه زماني مجموعه‌ها مي‌توانند از سرمايه انساني و ساختاري برخوردار باشند كه خود را در حوزه فرماندهي قرار دهند.

سردار دهقان گفت: توجه به مديريت دانش به عنوان يك عنصر اساسي است و فرماندهان در حوزه نيروهاي مسلح بايد در مديريت دانش و شبكه‌سازي به سوي سيستم‌هاي يكپارچه حركت كنند.

وزير دفاع آشنايي مديران تمامي سطوح به اهميت مديريت دانش را فرايند تحقق اين امر بسيار مهم و ضروري قلمداد كرد و افزود: نمي‌توان مديريت دانش را پيش برد مگر اين كه راهبرد آن را با استناد به نيروهاي مسلح تطبيق و عمومي سازي كرد.

سردار دهقان در پايان افزود :ارتقاء فناوري اطلاعات و ارتباطات و زيرساخت‌هاي مرتبط با آن مي‌تواند در تمايز ما با ديگران نقش اساسي ايفا كند و بايد نهايت تلاشمان را انجام دهيم كه مديران توانمندي را در سطح مديريت دانش تربيت كرده تا فرايند مديريت دانش را به خوبي مديريت كنند.

گفتني است: همايش مديريت دانش در روزهاي 29 و 30 بهمن ماه  به همت معاونت راهبردي ستاد كل نيروهاي مسلح ، وزارت دفاع وپشتيباني نيروهاي مسلح و دانشگاه صنعتي مالك اشتر برگزار مي شود.

تاکنون 510 مقاله به دبيرخانه این همايش ارسال كه 23 مقاله در طول دو روز همايش ارائه  و در پايان از مقالات برتر تجليل بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار