بازیهای رایانهای به عنوان ابزاری هنری - فنی به عنوان یک رسانه نوین شناخته می شود. هرگاه به یاری زبان، مفاهیم فلسفی، منطق، و علم امکان انتقال رویداد یا تجربهای انسانی وجود نداشته باشد به هنر پناه میبریم بازی رایانهای به عنوان یک ابزار هنری این قابلیت را دارد که بدون استفاده از زبانی خاص احساس را انتقال دهد و دلیل این امر شهود و مکاشفهای است که در آن نهفته است. |
-1بازیهای رایانه ای، فرهنگ و رسانه
|
در این بخش، ارتباط بازیهای رایانهای با موضوعاتی از قبیل پیشگیری و درمان اختلالات گفتاری، شنیداری و دیداری، فرآیند مدیریت درمان و خودمراقبتی، اختلالات و بیماریهای ذهنی، روانی و رفتاری، بیماریهای واگیر و غیر واگیر، اثرات متابولیسمی بازیهای رایانهای، معلولیت و ناتوانی حرکتی، بیماریهای ناشی از کار و سایر موضوعات مرتبط به بوته نقد و چالش گذاشته میشود. |
-2 بازیهای رایانه ای و سلامت
|
در این بخش به ارتباط بازیهای رایانهای با موضوعاتی از قبیل آموزش قوانین ومقررات، آموزش علوم و هنر، آموزش مقابله با حوادث و بلایا و موقعیتهای ناشناخته، آموزش مهارتهای زندگی، تسهیل و تسریع آموزش و یادگیری (آموزش مجازی و ابزارهای کمک درسی) و سایر مباحث مرتبط به فرآیند یادگیری-یاددهی پرداخته می شود. |
-3بازیهای رایانه ای و آموزش و یادگیری |
در این بخش اساساً به موضوع تعامل انسان با رایانه (Human Computer Interaction) پرداخته می شود که شامل گستره وسیعی از موضوعات مرتبط با بازیهای رایانهای است از قبیل: بهینه سازی الگوریتمها و کدهای موتورهای بازیسازی، مباحث بهینهسازی طراحی بازی، فناوریهای نوین مانندKinect ، کاربرد علوم شناختی در طراحی بازیهای رایانهای و غیره. |
-4بازیهای رایانه ای و فناوریهای نوین |
در این بخش هرگونه موضوعی که جزو چهار محور فوق نبوده است مورد بحث قرار می گیرد. |
-5 موضوعات آزاد و مرتبط |