رئیس بیمارستان فارابی با بیان اینکه از محققان علوم پایه و بالینی حمایت می‌کنیم،گفت: رشد تحقیقات مربوط به علوم چشم پزشکی به ویژه در بیمارستان فارابی صعودی بوده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر محمود جباروند در نشست خبری ششمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی که امروز در بیمارستان فارابی برگزار شد در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: امروز بیمارستان فارابی به جایگاهی رسیده  که می‌تواند مقالات خود را در مجلات معتبر دنیا در کمترین زمان ممکن به چاپ برساند
 
وی با اشاره به اينكه در حال حاضر حدود هشت تا 10 نفر از پزشکان این بیمارستان از داوران مجلات معتبر بین‌المللی، از جمله مجلات آمریکایی هستند گفت : این بیمارستان به عنوان یک مرکز علمی معتبر شناخته شده است
 

رئیس بیمارستان چشم پزشکی فارابی ضمن اعلام این خبر که مطالعه بار بیماری‌های چشمی در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: بر این اساس برنامه‌های خود را برای سال‌های آینده معین کرده‌ایم و در آینده نزدیک از یک شهر با جمعیت 75 هزار نفر جمعیت در استان مرکزی بازدید به عمل آورده و پایگاه مطالعات اپیدمیولوژیکی خود را در آنجا راه‌اندازی خواهیم کرد.
 
 
وی ادامه داد: به دنبال برقراری تعامل و مبادله علمی با سایر کشورها هستیم، گفت: در کشور ما تحقیقات مربوط به علوم پایه ضعیف است. تلاش کردیم در مجموعه بیمارستانی خود پیوند مناسبی میان تحقیقات علوم پایه و علوم بالینی برقرار کنیم.
 
وی تصریح کر د: راه‌اندازی آزمایشگاه شیمی و نانو فناوری، مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی و آزمایشگاه ژنتیک از جمله مراکزی است که برای تحقق انجام تحقیقات علوم پایه در بیمارستان پایه‌ریزی شده و آغاز به کار کرد.

ریشه کنی کم بینایی و نابینایی با پروژه 2020

 دکتر علیرضا لاشیئی معاون پژوهشی بیمارستان فارابی در ادامه بیان داشت: در حوزه چشم پزشكي و بيماري هاي چشمي بسياري از نابينايي ها و كم بينايي ها قابل پيشگيري است و هدف پروژه 2020 که ابتکارعمل آن راسازمان بهداشت جهانی برعهده دارد ؛ریشه کنی بیمارهایی است که منجر به کم بینایی یا نابینایی میشوند.
 
 
وی افزود: الگوی بیماریابی در کشور، برمبنای الگوی دقیق انجام نمی‌شود که دلیل آن نبود نظام ارجاع است و باعث می‌شود بیماران بدون طی مقدمات، به بیمارستان فارابی مراجعه کنند.
 
 
در ادامه دکتر احمد میرشاهی دبیر ششمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی اظهار کرد:روند این جشنواره به گونه ای است که تعداد شرکت کنندگان آن هر ساله افزایش میابند  که در جشنواره امسال از حدود 30 نفر از برترین‌های چشم‌پزشکی و علوم بینایی کشور تقدیر می‌شود
 

به گفته وی برترين ها در محورهايي همچون پايان نامه برتر، ابداع يا اختراع برتر، نوآوري برتر در روش جراحي و مقاله برترانگليسي و فارسي نيز در اين جشنواره معرفي خواهند شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.