مروان، 4ساله از سوریه. این نام حالا برای خیلی ها آشناست. کودکی که از دیروز تا به حال تصویرش در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری دنیا دست به دست می شود و شرح تنهایی اش خیلی ها را غمگین کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،روز گذشته اندرو هارپر، عضو تیم امدادرسان بین المللی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که در مرز اردن و سوریه مستقر است، تصویری روی توییتر خود منتشر کرد که در آن پسربچه ای در یک بیابان تنها اسباب و اثاثیه اش را به دست گرفته و بی هدف راه می رود. چند نفر از امدادرسانان سازمان ملل در حال صحبت با او هستند و آن طور که هارپر نوشته این کودک به تنهایی به سمت مرز رفته و در آن سوی مرز، در اردن به مادرش پیوسته است.

انتشار این تصویر، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی در پی داشت. تصویر کودک تنها با کیسه پلاستیکی لوازمش که دنبال خود می‌کشید امروز بارها بازنشر داده شده و پست‌های زیادی در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری درباره او منتشر شد. با این حال چند ساعت قبل اندرو هارپر تصویر دیگری از مروان منتشر کرد که او را در میان جمع نشان می دهد. هارپر نوشته است که مروان 10دقیقه بعد از گرفتن عکس اول، به مادرش پیوسته است. او در واقع جا مانده از گروه کاروانی بوده که پیاده در حال طی کردن مرزها بوده اند و با کمک نیروهای سازمان ملل توانسته خود را به کاروان برساند. بنا به تعبیر هارپر: «جدا مانده و نه تنها!». 

مروان اما تنها کودکی نیست که در مرزهای سوریه سرگردان است. ده ها کودک دیگر شبیه او هر روز مرزهای این کشور را در جستجوی مکانی آرام برای زندگی با خانواده هایشان طی می کنند. در حال حاضر 600هزار سوری در کمپ های سازمان ملل در اردن پناه گرفته اند و مهاجرت این پناهجویان از مرزهای سوریه همچنان ادامه دارد.

 

برچسب ها: ماجرا ، کودک ، آواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.