مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: 2 هزار هکتار از جنگل فندقلوی نمین برای اجرای طرح جنگل کاری به سازمان مرکزی درتهران پیشنهاد شد.

اسدالله محسن زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: در صورت تایید و موافقت، این طرح در سال آینده اجرایی می شود.

وی گفت: طرح تبدیل فندقلو به پایلوت کشوری نیز از طریق منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است که طرح جامع فندقلو نیز در قالب همین طرح بررسی و اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در زمینه مشکلات سایت تفریحی شهرداری نمین در قسمتی از جنگل فندقلو افزود: قانون برای واگذاری مناطق جنگلی و مراتع درجه یک به بخش خصوصی برای ایجاد امکانات تفریحی اجازه نداده و بر این اساس تنها راه واگذاری آن بخش از جنگل فندقلو به بخش خصوصی اجرای طرح ماده سه است.

محسن زاده به واگذاری 960 هکتار زمین بر اساس ماده 69 برای اختصاص به منطقه ویژه اقتصادی نمین اشاره کرد و گفت: تحقق این امر به پیگیری مسوولان شهرستانی و نمایندگان مجلس بستگی دارد.

وی در مورد درگیری های مکرر مردم و کشاورزان شهرستان نمین با اداره منابع طبیعی در مورد احقاق حق خود هم اظهار کرد: تمام عملکرد منابع طبیعی بر اساس قانون و مقررات مجلس بوده و عدول از هر موردی از آن نیازمند تغییر یا اصلاح قانون مربوطه توسط مجلس است.

محسن زاده افزود: علامت گذاری هایی که اداره منابع طبیعی در مناطق مختلف استان و از جمله سطح شهرستان نمین انجام داده قانونی و در مواردی حتی به نفع مردم بوده است.

وی گفت: اگر کسی مدعی باشد که منابع طبیعی در حق او اجحاف کرده و یا زمین وی را غصب کرده می تواند برای احقاق حق خود با در دست داشتن اسناد و مدارک و نسق موجود به شعبه سه دادگستری استان که ویژه رسیدگی به مشکلات و مسائل منابع طبیعی در شهرک کارشناسان مستقر شده مراجعه و علیه اداره منابع طبیعی طرح شکایت کند./س.

 

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، جنگل ، کاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.