معاون صنایع دستی استان تهران گفت: 7نمایشگاه "صنایع دستی" در 7 منطقه مختلف استان تهران در ایام نوروز برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگارحوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ امیرآقایی معاون صنایع دستی استان تهران در صبحانه‌‌ای کاری که صبح امروز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برگزار شد گفت: در استان تهران رشته‌های مختلف صنایع دستی وجود دارد البته تعداد صنایع دستی بومی این استان شاید به انگشتان دست نیز نرسد.
 
وی افزود: زندگی هنرمندان مختلف صنایع دستی  در تهران  باعث شده تا رشته‌های متنوعی همچون سوزن‌دوزی بلوچستان و گلیم‌های زاگرس را شاهد باشیم.
 
امیرآقایی تصریح کرد:معاونت صنایع دستی استان تهران از تمامی رشته‌های صنایع دستی و هنرمندان حمایت می‌کند.
 
معاون صنایع دستی استان تهران اظهار داشت: صنایع دستی به عنوان هنر محسوب می‌شود یا صنعت و جایگاه آن کجاست ؟ همه این موضوعات باید مشخص شود تا بتوان شغل‌های مرتبط با آن به درستی تعریف کرد.  
 
وی ادامه داد: در معاونت صنایع دستی کمیته‌هایی تشکیل شده که درباره جایگاه این مشاغل به بحث و بررسی می‌پردازد.  
 
امیر آقایی تصریح کرد: در ایام نوروز امسال در 7 منطقه شهرستان ری، شهریار، قرچک، فرهنگستان هنر، باب همایون و منطقه 12 نمایشگاه "صنایع دستی" در300 غرفه از سوی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مرتبط با صنایع دستی برپا می‌شود و معاونت صنایع دستی استان تهران در این مدت بر فعالیت آنها نظارت خواهد داشت.  
 
معاون صنایع دستی استان تهران اظهار داشت: 7 نمایشگاه صنایع دستی شناور از 12 اسفند تا 29 اسفند در مناطق 1، 2، 3، 4، 8، 15 و 17 برپا خواهد شد. 

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که معاونت "صنایع دستی" استان تهران با امور زندان‌ها بسته است تا کنون 2هزار نفر در ده رشته صنایع دستی در زندان‌ها آموزش دیده‌اند.  
 
امیرآقایی تصریح کرد: برخی از این زندانی‌ها مربی  شده و خودشان آموزش صنایع دستی می‌دهند. همچنین معاونت "صنایع دستی" استان تهران بعد از آزاد شدن آن‌ها از زندان از این هنرمندان حمایت خواهد کرد.  
 
معاون صنایع دستی استان تهران اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری صورت گرفته در منطقه شهرری بازارچه صنایع دستی در ابتدا به صورت موقت در15 فروردین افتتاح می‌شود.  
 
وی از برگزاری بازارچه‌های موقت صنایع دستی در دانشگاه‌های تهران خبر داد و تصریح کرد: بازارچه موقت "صنایع دستی" در باشگاه دانشجویان واقع در خیابان 16 آذر از سوی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هنر چهارم اسفند  برپا می‌شود.  
 
امیر آقایی افزود: قرار است در رودهن اول جاده هراز مجتمع تولیدی صنایع دستی به مساحت 115 هکتار از سوی تعاونی زیور آلات سنتی راه‌اندازی شود.  
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صنایع ، ایام نوروز ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار