مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: پرونده چوپان لرستانی در حال پیگیری است و بعد از طی مراحل اداری به سازمان ارجاع داده می‌شود.

 بازگیر در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: طبق روال همیشگی برای کسانی که از طریق حیات وحش متضرر شده‌اند در استان پرونده تشکیل می‌شود و بعد از مراحل قانونی و اداری به سازمان محیط زیست ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: معمولاً در پایان هر سال به صورت متمرکز مبالغی را برای پرداخت این خسارات در نظر گرفته می‌شود و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در ادامه با اشاره به پرونده چوپانی که به خاطر حفظ جان پلنگ از خیر دام‌هایش گذشت اظهار داشت: پرونده این چوپان هم در حال پیگیری است و اگر خودش تمایل به دریافت خسارت باشد سازمان خسارت را به طور کامل پرداخت می‌کند.

بازگیر با اشاره به پرداخت خسارت توسط یک فعال محیط زیست اظهار داشت: ما همیشه شاهد کارهای خیر از سوی واقفین و خیرین در امر ساخت مدرسه و بیمارستان بودیم اما در بحث حفاظت از محیط زیست که امروز یک اولویت مهم در زندگی انسانهاست شاهد این اتفاق نبودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این بار شاهد کار بسیار مثبت آقای هاشمی بودیم که با فراهم کردن مقدمات از سوی محیط زیست استان آقای حیدری (چوپان متضرر) به میزبانی آقای هاشمی (فعال محیط زیست) به مشهد مقدس سفر کردند تا از ایشان تجلیل شود.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود تجلیل در حد یک سکه باشد اما یکدفعه آقای هاشمی تصمیم گرفتند تا کلیه خسارت وارد شده به چوپان را پرداخت کنند اما هیچ وقت محیط زیست این کار این شهروند عزیز را به عنوان کار خود تلقی نمی‌کند و اگر آقای حیدری خواهان دریافت خسارت باشد محیط زیست خسارت را پرداخت می‌کند./
انتهای‌پیام/
برچسب ها: چوپان ، خواهان ، دریافت ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار