براساس نتایج مطالعات اخیر، بیشترین میزان ابتلا به التور یعنی حدود یک سوم موارد این بیماری مربوط به کودکان کمتر از 10سال و کمترین میزان بیماری مربوط به سنین بالای 510سال است.

احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: التور یک بیماری اسهالی ناشی از "عفونت روده" است که هم کودکان و هم بزرگسالان ممکن است به آن مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه هر ساله اپیدمی‌های متعددی از التور در مناطق مختلف جهان روی می‌دهد، اظهار داشت: در کشورمان نیز دو ساله موارد قابل ملاحظه‌ای از التور رخ می‌دهد که عمده این موارد در سنین کودکی و جوانی است.

سراوانی تأکید کرد: براساس نتایج مطالعات اخیر، بیشترین میزان شیوع و ابتلا به التور یعنی حدود یک سوم موارد این بیماری مربوط به کودکان کمتر از 10سال و کمترین میزان بیماری مربوط به سنین بالای 50سال است.

وی یادآور شد: بیماری التور در هر دو جنس شایع است، اما در مجموع باید گفت که در جنس مذکر در مقایسه با جنس مونث، شیوع التور بیشتر است.

سراوانی خاطرنشان کرد: سالانه تعداد زیادی از افراد جامعه به اسهال مبتلا می‌شوند و با توجه به اینکه التور نیز نوعی بیماری اسهالی است، لذا با تشخیص زودهنگام موارد بیماری و درمان مناسب آن، می‌توان از گسترش بیماری التور تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: التور ، عفونت ، روده ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.