اگر چه افراد مبتلا به بیماری‌ها و مشکلات روحی و روانی در اغلب جوامع و از جمله در جامعه‌ ما زیاد هستند، اما این بیماران تقریبا افرادی فراموش شده هستند.

مهدی شفیعی روانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در یک تقسیم بندی کلی می‌توان بهداشت را به دو دسته بهداشت جسمی و بهداشت روانی تقسیم کرد و البته این دو مقوله باید همزمان با هم مورد توجه قرار گیرند.
 
وی افزود: متاسفانه دیدگاه‌ها نسبت به موضوعات و مشکلات روانی چندان مناسب نیست و همین موضوع موجب کم توجهی به مقوله‌ بهداشت روانی شده است.
 
شفیعی با بیان اینکه مبتلایان به بیماری‌های روحی و روانی از حقوق بهداشتی و درمانی کمتری برخوردار هستند، تاکید کرد: اگرچه افراد مبتلا به بیماری‌ها و مشکلات روحی و روانی در اغلب جوامع از جمله جامعه ما زیاد هستند، اما این بیماران تقریبا افرادی فراموش شده هستند.
 
وی یادآور شد: افراد و بیماران دچار مشکلات روحی و روانی از ابتدایی ترین حقوق بیمه‌ای نیز محروم هستند و متاسفانه اقدام خاصی هم در جهت برطرف کردن مشکل آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
 
شفیعی خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که به مشکلات و اختلالات روحی و روانی افراد جامعه توجه جدی نشده و منابع مناسبی برای این موضوع اختصاص داده نشود، نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت سلامتی مردم به ویژه در زمینه روحی و روانی بهبود چندانی یابد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: روحی ، روانی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار