بررسی‌های مربوط به سال‌های اخیر نشان می‌دهند که آلودگی هوا به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی موارد ابتلا به غلظت خون را حدود ۱۵ درصد افزایش داده است.

محمدرضا اعتمادی متخصص خون‌شناسی و سرطان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استعمال سیگار و قرار گرفتن در محیط‌های آلوده از مهم‌ترین عوامل بروز غلظت خون است که در شهرهای آلوده نمود بیشتری دارد و می‌تواند عوارضی مانند سکته قلبی و مغزی را به دنبال داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر میزان بروز غلظت خون به دلایلی نظیر آلودگی هوا بیشتر شده است، تصریح کرد: بررسی‌های مربوط به سال‌های اخیر نشان می‌دهند که آلودگی هوا به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی موارد ابتلا به غلظت خون را حدود ۱۵ درصد افزایش داده است. 

اعتمادی گفت: پرهیز از استعمال سیگار و پرهیز از قرار گرفتن در محیط‌های آلوده و همچنین مصرف مایعات به میزان کافی می‌تواند خطر غلظت خون را کاهش قابل ملاحظه‌ای داده و به درمان این عارضه در افراد مبتلا کمک کند. 

وی یادآور شد: در واقع نوشیدن مایعات به ویژه آب، غلظت خون را در حد متعادل و طبیعی نگه داشته و مشکلاتی نظیر لخته شدن خون را که عاملی مهم در بروز سکته قلبی است تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

اعتمادی خاطر نشان کرد: رعایت برخی از توصیه‌های غذایی نظیر مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها نیز می‌تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.