برقراری تعامل مشترک میان دولت و مجلس به عنوان دو قوه مهم کشور از ضروری‌ترین نکاتی است که به طورحتم در پیشبرد اهداف کلان کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری تاثیر‎گذار خواهد بود.

‌به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران برقراری تعامل مشترک میان دولت و مجلس به عنوان دو قوه مهم کشور از ضروری‌ترین نکاتی است که به طورحتم در پیشبرد اهداف کلان کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری تاثیر‎گذار خواهد بود از این رو به طور حتم حرکت در این مسیر از سوی دو قوه مجریه و مقننه لازم و واجب است تا آرامش در کشور و در میان مردم برقرار شود.

دولت یازدهم از ابتدای تشکیل تا به امروز در تلاش بوده است که روند رو به مثبتی را با مجلس نهم در پیش داشته باشد به طوری که شخص رئیس‌جمهور بارها در سخنان خود بر ضرورت تعامل میان مجلس و دولت و حفظ جایگاه مجلس تاکید کرده است.



دیدارهای هفتگی دکتر روحانی با مجمع نمایندگان استان‎های مختلف کشور و تاکید بر حل مشکلات مردم در این دیدارها در سال 92 به طور حتم در انسجام روابط دولت یازدهم و مجلس نهم تاثیر بسزایی داشت به طوریکه شاهد بودیم نمایندگان مجلس در بخش‌های مختلف همچون اصلاح بودجه 92 و تصویب بودجه 93 همراهی خوبی را با دولت یازدهم در پیش گرفتند.

تشکیل دو نشست مشترک میان دولت و مجلس در سال 92 از نکات قابل توجه دیگری بود که میزان انسجام، یکدلی و وحدت میان دوقوا را بیشتر از گذشته نشان می‌داد.



دکترروحانی در اولین نشست مشترک میان دولت و مجلس که در 9 مهر 1392 برگزار شد با تاکید بر ضرورت همفکری و تعامل میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف و آرمانهای کشور، ‌گفت، ارتباط بیشتر میان دولت و مجلس کمک می‌کند تا با نظر و تحلیل واحدی نسبت به واقعیت‌های کشور و جهان، برای حل مشکلات مردم اقدام کرد.

همچنین در این دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مواضع «حسن روحانی» در سفر به نیویورک تاکید کرد، رییس جمهوری اسلامی ایران با سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل از منافع ملی ایران دفاع و صیانت کردند.


همچنین دومین نشست مشترک دولت و مجلس به میزبانی مجلس در 9 بهمن ماه 92 برگزار شد و طی آن دولتمردان و نمایندگان ملت درباره موضوعات مختلفی همچون مذکرات هسته‌ای و مسائل اقتصادی صحبت‌های مختلفی انجام دادند و هر دو قوا بار دیگر بر ضرورت همدلی و وحدت قوا طبق نظر رهبری تاکید کردند.

اما در میان تاکید دولت و مجلس بر ضرورت وحدت اتفاقاتی نیز در مجلس نهم رخ داد که شاید به مزاق دولتمردان خوشایند نبود که از آن جمله می‌توان به دادن 3 کارت زرد به وزاری ارشاد، علوم و اقتصاد از سوی نمایندگان مجلس، انتقادات طیفی از نمایندگان به مذاکرات ژنو و عدم حضور نماینده مجلس در این مذکرات  و توزیع سبد کالایی اشاره کرد که البته واکنش دولت یازدهم به این موضوعات با توجه به تاکید اولیه بر حفظ شان مجلس درخور توجه بود.



دولت یازدهم و مجلس نهم با انجام اقداماتی همچون بررسی لایحه بودجه سال 93، اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها، اصلاح بودجه سال 92 و بسیاری از اقدامات سازنده توانسته‌اند روند روبه رشدی را در سال 92 میان دو قوا ایجاد کنند که امید داریم این رویه در سال‌های پیش‌رو نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

گزارش از فاطمه علی‌اصغری

برچسب ها: دولت ، مجلس ، تعامل ، نشست ، وحدت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار