کف‌زن بین‌المللی پس از آزادی از زندان ترکیه، هنگام بازگشت به کشور و سرقت در فرودگاه مهرآباد تهران بار دیگر بازداشت شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، عصر روز بیست و نهم بهمن، مردی با حضور در پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران از مرد جهانگردی به اتهام سرقت پول‌هایش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد او در نزدیکی محوطه فرودگاه ایستاده بوده که مردی نزدش آمده و ادعا کرده برای جهانگردی به ایران آمده و با وی به زبان‌های انگلیسی و سپس استانبولی حرف زده است. در ادامه مرد جهانگرد با بیان این که دلار همراه دارد، از راننده می‌خواهد به او پول ایرانی نشان دهد و بعد آن را با دلارهای وی عوض کند.

راننده غافل از این که او سارق است، 250 هزار تومان پولش را به مرد جهانگرد نشان می‌دهد که او پس از شمردن پول‌ها چند ثانیه بعد آن را تحویلش می‌دهد و از او دور می‌شود.

راننده پس از شمارش پول‌هایش متوجه می‌شود مقداری از آن کم است، مرد جهانگرد را تعقیب می‌کند، اما موفق به یافتن وی نمی‌شود.

با تشکیل پرونده و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای فرودگاه مهرآباد، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری جهانگرد سارق ادامه داشت تا این که ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های منتهی به فرودگاه، متوجه مردی شدند که مشخصات او با متهم فراری مطابقت داشت و قصد داشت با فریب دادن یک شهروند دیگر از وی نیز سرقت کند که دستگیر شد.

در بازرسی از متهم، پول‌های سرقت شده از شاکی به دست آمد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با مالباخته به سرقت پول‌های او به شیوه کف‌زنی اعتراف کرد و گفت یک کف‌زن بین‌المللی است و پس از آزادی از زندانی در ترکیه به کشور بازگشته است.

متهم چه می‌گوید؟

در پی دستگیری این متهم حرفه‌ای که مردی چهل ساله و صاحب سه فرزند است، با او گفت‌و‌گو کردیم که در پی می‌آید.

در چه کشورهایی سرقت می‌کردی؟

ترکیه، ایتالیا، مالزی، اسپانیا، پاکستان و کره.

چرا این کشور‌ها را برای سرقت‌ انتخاب ‌کردی؟

به دلیل این که تسلط کافی به زبان مردم این کشورها دارم و می‌توانم اعتمادشان را برای سرقت جلب کنم.

اولین سرقت را چه زمانی شروع کردی؟

در هفده سالگی وقتی برای اولین بار به ترکیه رفتم. البته خیلی سخت بود، اما با آموزشی که از پدر، برادران و اقوام فرا گرفته بودم، در کف‌زنی هر روز تبحر پیدا ‌کردم.

در خانواده شما کف‌زنی و سرقت موروثی است؟

بله در طایفه ما شیوه سرقت از پدر به پسر ارث می‌رسد و وقتی پا به سن نوجوانی می‌گذاری، باید کف‌زنی را انجام دهی. اوایل زمان سرقت زیاد طول می‌کشید، اما اکنون در 2 ثانیه کف‌زنی می‌کنم.

سوژه‌هایت را چگونه انتخاب کردی؟

اغلب آنها را از میان مسافران، مغازه‌داران و رستوران‌ها انتخاب می‌کردم. ابتدا به ظاهرشان نگاه می‌کردم اگر مرتب بودند اطمینان می‌یافتم که پول همراه دارند.

بنابراین به آنها نزدیک می‌شدم و به زبان خودشان شروع به حرف زدن می‌کردم و با ادعای این که برای سفر و کار به کشورشان مهاجرت کرده‌ام فریبشان داده و اعتمادشان را جلب می‌کردم. بعد از آنها می‌خواستم اگر پول همراه دارند آن را با ارزی که آورده‌ام، عوض کنند.

آنها هم اعتماد می‌کردند؟

بله و پول‌هایشان را در اختیارم قرار می‌دادند و هنگام شمارش بخشی از پول‌هایشان را سرقت می‌کردم و در ادامه با عذرخواهی اسکناس‌هایشان را تحویلشان می‌دادم و فرار می‌کردم. به این شیوه از مردم کشورهای خارجی سرقت می‌کردم.

در جریان دزدی در خارج از کشور دستگیر هم شدی؟

بله چند مرتبه و بیشتر در کشورهای ایتالیا، ترکیه و مالزی به حبس‌ از شش تا 18 ماه محکوم شده‌ام، اما مدتی بعد که آزاد می‌شدم برای ادامه فعالیت‌هایم به کشورهای دیگر می‌رفتم و دوباره به این کشور‌ها باز می‌گشتم و سرقت‌ها را از سر می‌گرفتم.

آخرین بار کی محکوم شدی؟

در ترکیه دستگیر شدم. سه سال زندان بودم و وقتی محکومیتم تمام شد به ایران بازگشتم.

پول‌های سرقتی را چه می‌کردی؟

اوایل برای همسر و بچه‌هایم می‌فرستادم. همسرم خیال می‌کرد من این پول‌ها را با کار کردن در رستوران‌ها به دست می‌آورم و برایش می‌فرستم، اما او بدرستی از سرقت‌هایم خبری نداشت. وقتی اطلاع یافت چند بار در کشورهای اروپایی به زندان افتاده‌ام و کارم دزدی و کف‌زنی است، من را ترک کرد و اکنون همراه بچه‌هایم زندگی می‌کند.

چیزی برای گفتن داری؟

حرفی ندارم، توبه کرده‌ام و می‌خواهم دزدی نکنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار