سومین همایش زمین شناسی فلات ایران با حضور استادان، محققان و دانشجویان در شهرستان زرند استان کرمان برگزار شد.

عضو هیئت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند و دبیر اجرایی همایش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، گفت : 128 مقاله در محورهای: پترولوژی و ژئوشیمی، زمین شناسی اقتصادی و زیست محیطی، چینه شناسی و دیرینه شناسی، رسوب شناسی، تکتونیک، زلزله و ژئوفیزیک، زمین شناسی نفت و سایر محورهای وابسته به دبیرخانه همایش ارسال شد.

دکتر امیری شفیعی تصریح کرد : از این تعداد 87 مقاله پذیرفته شد که 39 مقاله در همایش به صورت کنفرانس و48 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند هم گفت : اگر بخشهای مسکن و شهرسازی ، صنایع و معادن ارتباط بیشتری در رشته زمین شناسی با دانشگاه داشته باشند، ضامن توسعه خواهد بود.

دکتر کاظم نعمت الله زاده ماهانی با اعلام اینکه پس از وقفه ای کوتاه و با همت استادان و دانشجویان موفق به برگزاری این همایش شدیم، خاطرنشان کرد : تنوع در حوزه علوم زمین شناسی و شرایط خاص فلات ایران باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد .

وی یادآور شد: شرایط خاص زمین شناسی زرند مورد توجه دانشمندان و محققان ملی و بین المللی بوده و باعث تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند و تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته زمین شناسی شد ./س


برچسب ها: زمین شناسی ، فلات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.