مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران از پیشنهاد اعتبار3737 میلیارد تومانی معاونت حمل ونقل وترافیک به شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

مسعود رنجبریان در گفتگو با خبر نگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درتشریح این خبر با اشاره به اینکه توسعه حمل ونقل عمومی درسال 93 به عنوان اولویت اصلی شهرداری تهران می باشد  اظهارداشت : فعالیتهای مرتبط با توسعه و بهبود و گسترش زیر ساخت حمل و نقل شهری تهران در قالب ماموریت حمل ونقل ترافیک به عنوان بودجه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر ارسال میگردد .
 
وی تمام فعالیتهایی که مستقیما از سوی معاونت حمل ونقل ترافیک اجرا می گردد و همچنین غعالیت های مرتبط با زیرساخت های حمل و نقلی که توسط معاونت فنی و عمرانی و دیگر فعالیت هایی که از طریق مناطق 22 گانه در معاونتهای متناظر این حوزه معاونت انجام می گردد در قالب ماموریت حمل و نقل و ترافیک تعریف می شوند و بیشترین سهم در بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی شهر سهم ماموریت حمل ونقل ترافیک می باشد.
 
مدیر کل برنامه ریزی وتوسعه شهری معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران میزان بودجه معاونت حمل ونقل ترافیک در بودجه پیشنهادی شهرداری تهران را 25 درصد از کل اعتبارات عنوان کرد و گفت:این مبلغ حدود 3737 میلیارد تومان است که در حدود 90 درصد آن مربوط به توسعه حمل ونقل عمومی ، و مابقی اختصاص به گسترش سیستم های هوشمند سازی  و روانسازی ترافیک و کاهش تقاضای سفر و همچنین کاهش و پایش الاینده های زیست محیطی و مباحث مرتبط با افزایش ایمنی در شبکه معابر صرف خواهد شد .

مسعود رنجبریان با بیان اینکه بیش از 160پروزه شاخص در سال 93 درحوزه معاونت حمل ونقل وترافیک اجرا خواهد شد سهم مترو از بودجه معاونت حمل ونقل ترافیک رابیش از 56 درصد عنوان کرد وافزود:اختصاص 2100 میلیارد تومان جهت توسعه مترو در سال 93بیانگر توجه جدی و ویژه مدیریت شهری به این بخش است .

وی با تاکید بر اینکه بیشترین سهم در حوزه معاونت حمل ونقل ترافیک مرتبط با توسعه مترو است اظهار داشت:اعتبار اختصاص یافته به این بخش برای بهره برداری وتوسعه 28 کیلومتر از خطوط مترو و همچنین افزایش ناوگان و قطارهای مترو درسال اینده را فراهم خواهد ساخت .
 
مدیر کل برنامه ریزی وتوسعه شهری معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه اعتبار اختصاص یافته به اتوبوسرانی را 24 درصد از کل بودجه معاونت حمل ونقل ترافیک ومعادل 876 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: این اعتبار جهت توسعه و نگهداشت سامانه اتوبوسرانی  شامل خرید اتوبوس دوکابین  و برقی و بازسازی اتوبوسهای فرسوده و نیز نگهداشت این سامانه  و توسعه خطوط بی آرتی خواهد بود .

رنجبریان از سامانه تاکسیرانی به عنوان بخش دیگری از سیستم حمل ونقل عمومی یاد کرد و افزود:بودجه پیشنهادی به این حوزه در قالب نگهداشت مجموعه سازمان تاکسیرانی شامل هزینه های جاری و توسعه فعالیتهای واحد گشت و نظارت می باشد از طرفی به طور خاص در بودجه 93 به ساماندهی رانندگان تاکسی توجه ویژه ای شده است که موارد مرتبط با این ساماندهی  شامل : بیمه رانندگان ، اعطای وام ، کمک هزینه انجام معاینه فنی ، ارائه خدمات رفاهی و مسافرتی به رانندگان است .

وی در ادامه به بحث تعویض کاتالیست های رایگان تاکسی ها اشاره و تصریح کرد: این عمل در زمره فعالیتهایی است که از سوی شهرداری تهران در خصوص کاهش آلایندگی زیست محیطی شهر تهران صورت می گیرد و در سال اینده نیز پس از تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری از سوی شورای اسلامی شهر در سنوات آینده تکرار خواهد شد .
 
مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران از اختصاص رقم 150 میلیارد ریال جهت راهبری و نگهداشت ایستگاههای سنجش و پایش آلودگی هوا و صدا ، ایجاد سامانه پیش بینی آلودگی هوا ، طرح های راهبردی آلودگی هوا و صدا ، نصب دیوار صوتی در بخش کاهش آلایندگی محیط زیست یاد کرد و گفت: توسعه و هوشمند سازی سیستمهای حمل ونقل ، توسعه دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلفات رانندگی و توسعه و گسترش سامانه دوچرخه  سواری در تهران ، ایمن سازی شبکه معابر و مدیریت تقاضای سفر ، ساماندهی و ساخت پایانه های درون شهری و برون شهری  نیز از دیگر ماموریتهای معاونت  حمل ونقل ترافیک شهرداری  است .
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار