نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تشکیل ستادی برای ساماندهی حوزه نظام مهندسی کشور خبر داد و گفت: تا سال آینده ده نظام مهندسی در کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه سالروز گرامیداشت روز مهندسی کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران از تشکیل ستادی به منظور ساماندهی نظام‌های مهندسی کشور خبر داد و گفت: علی‌رغم وجود رشته‌های مختلف مهندسی در کشور اما در حال حاضر صرفا نظام مهندسی ساختمان مطرح و کشاورزی وجود دارد.  
 
وی افزود: بسیاری از نظام‌های مهندسی از جمله در حوزه هوافضا، آی تی، نانو، بیوتکنولوژی یا سایر حوزه‌ها از جمله خودروسازی، فلزات و... قابل جمع بندی با نظام‌های مهندسی قانونی کشور نیست.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: به مناسبت پنجم اسفندماه که به نام بزرگداشت روز مهندسین نامگذاری شده، ستادی تشکیل خواهیم داد که برای اولین بار به ساماندهی حوزه نظام مهندسی کشور می‌پردازد.  
 
وی تصریح کرد: امسال صرفا به موضوعات ابتدایی خواهیم پرداخت و اگر توفیق باشد در سال آینده نظام مهندسی کشور را سامان خواهیم داد.  
 
باهنر به تشریح ستاد مذکور پرداخت و گفت: برای برگزاری این ستاد از بسیج مهندسین، معاونت علمی ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی، شورای عالی فضای مجازی، نظام‌های سه گانه قانونی ساختمان، معدن و کشاورزی، پژوهشکده نفت و نیرو، شهرداری تهران، دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت، مالک اش‌تر، آزاد اسلامی و صدا و سیما دعوت کردیم.  
 
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مراسم تشکیل ستاد و بزرگداشت جامعه مهندسین عصر روز سه‌شنبه ۵ اسفندماه در محل کنفرانس همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار خواهد شد گفت: یکی از بزرگان کشور در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.  
 
وی با اشاره به هدف تشکیل این ستاد گفت: تجلیل از نظام مهندسی کشور و تجلیل از مهندسان و پژوهشگران و بنگاه‌های پژوهشی کشور از اهداف این ستاد است.
 
باهنر تصریح کرد: در این مراسم از دو مهندس شهید به صورت نمادین، چهره‌های ماندگار، اساتید بزرگوار نظام مهندسی سابقه دار، فارغ التحصیلان و دو نفر به عنوان پدر مهندسی تقدیر و تشکر خواهیم کرد.  
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: بنا داریم ۱۰ نظام مهندسی کشور تشکیل شود که این ۱۰ نظام مهندسی نیز حوزه نظام مهندسی کشور را تشکیل و تبیین کنند. 

باهنر در این نشست و در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه‌ آیا تشکیل نظام های مهندسی در کشور و ساماندهی این حوزه قابلیت بهره برداری سیاسی خواهد داشت چرا که انتخابات این مجلس دهم نزدیک است گفت: قطعا نظام های مهندسی کشور و این ستاد کار سیاسی انجام نخواهند داد.

وی افزود: تشکیل ستاد ساماندهی نظام مهندسی کشور صرفا یک تجمع حرفه‌ای است و در سطح کشور کار خود را انجام می‌دهد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: طبیعی است، شاید افراد حاضر گرایش سیاسی داشته باشند ولی قطعا این ستاد عملکرد سیاسی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: نایب ، رئیس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار