وزیر بهداشت گفت: باید در برخورد‌ها دستگاه قضا با دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پزشکی هماهنگ باشند چرا که دیده می‌شود متخلف را نظام پزشکی معرفی کرده و بعد تجدید نظر حکم پزشک مختلف لغو می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۳ اسفند در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران از تدوین طرحی برای تحول در نظام ارائه خدمات در حوزه سلامت برای ۴ سال آینده خبر داد و گفت: در صورتیکه از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها درصدی به حوزه سلامت اختصاص پیدا کند این هزینه صرف ۱۴ مورد از اقدامات خواهد شد. 

وی ادامه داد: اگر بستر اجرای همه موارد توسط دولت پذیرفته شود و اعتبار اختصاص داده شود تا ۶ ماه آینده چهره سلامت تغییر خواهد کرد به طوریکه یکی از برنامه‌ها این است که با اجرای این طرح دیگر هیچ بیمارستان دولتی اجازه ندارد که بیمار را برای تهیه وسایل به خارج از بیمارستان بفرستد البته باید توجه داشت که تنها اجرای این طرح ۳ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد. 

وی افزود: تشویق برای زایمان طبیعی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، تامین پزشک برای مناطق دور افتاده، پوشش خدمات بهداشتی و واقعی شدند تعرفه‌های درمانی از جمله این ۱۴ برنامه است. 

وی با بیان اینکه امیدواریم که ‌‌نهایت دقت در هزینه کرد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده شود، عنوان کرد: مهم نیست که اعتبار به کدام حوزه برود بلکه مهم این است که حتما تا یک ریال آخر برای رفع مشکات بهداشت درمان مردم هزینه شود. 

وزیر بهداشت در بخش دیگر از سخنان خود با انتقاد از رسانه‌ها در مورد جو سازی درآمدهای میلیونی پزشکان تصریح کرد: متاسفانه شما و برخی از رسانه‌ها تصور می‌کنید که تنها چند کار‌شناس در حوزه سلامت هستند در صورتی که ما ۱۷۵ انجمن علمی داریم ولی خوراکی که همچنان در رسانه‌های عمومی تهیه می‌شود تنها از چند کار‌شناس است که نه تنها حرفهای جدید نمی‌زنند بلکه تنها حرفهای گذشته را تکرار می‌کنند. 

وی تصریح کرد: این حرف‌ها فقط به دلیل تحریک پزشکان مناطق محروم است و اختلاف بین پزشکی عمومی و متخصص در مراکز استان‌ها مراکز دیگری که نمی‌دانم به درد می‌خورد بنابراین باید تریبون رسانه‌های عمومی باید در اختیار دیگران هم قرار بگیرد نه ما که مسئول اجرایی هستیم چرا که در مقولات کار‌شناسی کسی نظر ما را نمی‌خواهد. 

قاضی‌زاده هاشمی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه بخش خصوصی‌‌ رها شده اظهار کرد: دلیل این امر این است که کسی تاکنون جرات نکرده تعرفه‌های واقعی را اعلام کند باید در برخورد‌ها دستگاه قضا با دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پزشکی هماهنگ باشند چرا که دیده می‌شود متخلف را نظام پزشکی معرفی کرده و بعد تجدید نظر حکم پزشک مختلف لغو می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار