معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه یک گفت: در راستای حفظ، نگهداری و افزایش حداکثر بهره‌وری از خطوط حمل و نقل عمومی، پایانه‌های موجود در شمال تهران بهسازی شدند.

پوریا محمدیان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: پایانه‌های حمل و نقل عمومی یکی از مراکز مهم تبادل سفر هستند که به عنوان یکی از المانهای مهم شهری باید مورد توجه خاصی قرار گیرند بر همین اساس برای افزایش حداکثر بهره‌وری از سیستم حمل و نقل‌ عمومی، پایانه‌ها باید از لحاظ بهداشتی، رفاهی و ایمنی و امنیت از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند چراکه اگر این کیفیت ارتقا نیابد، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی کاهش می‌یابد و به دنبال آن اثرات نامطلوب آن در موارد دیگر در جامعه و زندگی شهری پدیدار می‌شود.

وی بیان کرد: در طی یک دوره بازنگری و بررسی وضعیت موجود پایانه‌ها و شناسایی موارد بهبود ارتقاء سطح کیفی آنها، کلیه پایانه‌های موجود در سطح منطقه نوسازی و تجهیز شدند.

محمدیان اظهار داشت: امکانات مذهبی، اسلامی، رفاهی، امنیتی و بهداشتی در پایانه‌ها به روز و با کیفیت بالا طراحی، تهیه و نصب شده است و از شهریور ماه سال جاری تاکنون کلیه پایانه‌های موجود اعم از اتوبوسرانی و تاکسیرانی در سطح منطقه به طور منظم نظافت و شستشو می‌شوند.

وی بیان کرد: جهت آسایش شهروندان تعدادی از پایانه‌ها از جمله شهید افشار، نوبنیاد و ارم مسقف شده و سایر پایانه‌ها از جمله قیطریه و محلاتی در برنامه هستند و به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به شهروندان، باجه‌های عرضه و شارژ کارت بلیت الکترونیک در پایانه‌های ارم، نوبنیاد و مینی‌سیتی استقرار یافته است.

محمدیان علاوه بر مواد فوق به بازپیرایی و نوسازی سیستم روشنایی، تابلوهای ترافیکی، تابلوهای مصرف خطوط پایانه و چندین مورد اجرای روکش آسفالت و لکه‌گیری در سطح پایانه‌ها و موارد دیگر اشاره کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه یک خاطرنشان کرد: در بحث اتوبوسرانی کلیه خطوط منطقه اعم از خصوصی و عمومی سیستم GPS نصب و فعال شده که می‌توان اطلاعات مکانی هر لحظه از ناوگان را در سطح منطقه داشت.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: پایانه ، حمل ، نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار