مجري جنوبي خط سه متروي تهران گفت: خط 3 مترو تهران به عنوان اولین خط قطری شبكه مترو بیشترین ایستگاه های تقاطعی را با خطوط 7،6،4،1 و 8 مترو تهران داراست و بزودي به بهره برداري رسمي مي‌رسد.

اسكندري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاان گفت: خط  3 مترو تهران بیشترین ایستگاه های تقاطعی را با خطوط 7،6،4،1 و 8 مترو تهران داراست به طوری كه در ایستگاه چهارراه ولیعصر (عج) با خط 4، در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط 6، در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک و در ایستگاه مولوی با خط 7 تقاطع دارد .

وي تصريح كرد:اين خط  می تواند سهم بزرگی را در اتصال خطوط ریلی منسجم و به هم پیوسته درون شهری و مسافرت راحت و آسان شهروندان و بیشترین دسترسی مسافران به تمام خطوط ریلی ایفا كند.

وي گفت:فاصله متوسط بین ایستگاهی در بخش جنوبي خط ۱۲۰۰ متر است كه برای تسهیل در امر دسترسی شهروندان به ایستگاه‌ها برای هر ایستگاه دو ورودی در نظر گرفته شده كه در میادین اصلی به ۴ ورودی افزایش یافته است.

وی افزود: بخش جنوبي خط 3 مترو به طول 12 كيلومتر است که به زودی بهره برداری می رسد و در ایستگاه هاي منيريه، راه آهن، قلعه مرغي، جواديه و آزادگان به مسافران سرويس دهي مي كند. در عین حال قطارها تا زمان تكميل بخش هايي از ايستگاه هاي شهرك شريعتي، يافت آباد و نعمت آباد، در اين 3 ايستگاه توقف نخواهند داشت.

وي با اشاره به اينكه بخش میانی خط سه متروی تهران-حدفاصل ایستگاه چهارراه ولیعصر (عج) تا ایستگاه شهید بهشتی به طول 7 كیلومتر-آذرماه 1391 به بهره برداری رسید، خاطرنشان كرد: اکنون با بهره برداری از 12كیلومتر بخش جنوبی این خط طی چند روز آینده ، تنها یک گام تا تکمیل طولانی ترین خط متروی خاورمیانه باقی می ماند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شبکه ، مترو ، ایستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار