سومین دوره توانمند سازی عمومی منطقه‌ای سمن‌های جوانان کشور به میزبانی استان قزوین با حضور بیش از 150 نفر از دبیران سمن های 10 استان کشور آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در این مراسم که با هدف توانمند سازی سمن‌های جوانان، حرکت در مسیر توسعه و تخصصی شدن فعالیت سمن‌ها، جهت دهی به فعالیت‌های سمن‌های جوانان برگزار می‌شود دبیران سمن‌های جوانان با راهکارهای مدیریت تشکیلات، جذب منابع و ارتباطات آشنا خواهند شد.

جلوگیری از موازی‌کاری، هدر رفت انرژی، آشنایی با روشهای نوین جذب منابع و رفع نیاز آموزش از دیگر اهداف  برگزاری این دوره توانمند سازی است.

برگزاری کارگاه‌های مدیریت منابع سازمان‌های مردم نهاد، مدیریت منابع انسانی داوطلب، مدیریت مالی در سازمان‌های مردم نهاد و کارگاه عمومی مهندسی فرهنگی سازمان های مردم نهاد از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دوره 2 روزه در استان است.

تخصصی شدن سمن‌های جوانان راهکار مبارزه با معضلات اجتماعی است


معاون فرهنگی و امور جوانان استان قزوین در حاشیه این مراسم گفت: اگر سمن‌های جوانان تخصصی و هدفمند حرکت کنند می‌توانند در مسیر رفع بسیاری از مشکلات تاثیر گذار باشند.
سعید خورشیدی افزود: امروزه نقش سمن ها در رفع معضلات و ارائه راهکارهای جدید در جامعه پذیرفته شده است و همه به اهمیت و نقش فعالیت این جوانان در اجتماع واقف هستند، اما بحثی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، نیاز سمن های به آموزش و جهت دهی است.

وی تصریح کرد: زمانی که عده ای از جوانان برای دریافت مجوز مراجعه می کنند آموزش‌های لازم را نمی بینند و همین مسئله باعث شده برخی از فعالیت های این حوزه در اثر بی توجهی با کوچکترین مشکل از کار بایستد و یا این که این نیروی جوانی که در سمن ها نهفته شده است هدر رفت داشته باشد.

خورشیدی اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با برگزاری این دوره با هدف توانمند سازی سمن ها در مسیر حرکت به سمت فعالیت های عملیاتی و اجرایی سمن ها گام برداشته است.  امروز 150 نفر از دبیران سمن های جوانان منطقه ای از 10 استان مرکزی کشور با شرکت در این دوره با برخی از روشهای جذب منابع، ارتباطات و مدیریت تشکیلات آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عمومی ، جوانان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار