مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ ما و آمریکا، جنگ روی میز بوده و دعوا بر سر دو نظام است که حل شدنی هم نیست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین (جام) که شامگاه شنبه (3اسفند ماه) در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، اظهار داشت: حمله صدام به ایران با توسعه‌طلبی مقدم بود، نقشه‌ای که از سوی آمریکایی‌ها کشیده شد و اسرائیل از آن پشتیبانی می‌کرد؛ در زمان جبهه، مشروعیت، پیشرفت زیادی کرد.  
 
وی درباره مردم‌سالاری گفت: مردم‌سالاری یکی از پایه‌های مشروعیت است که در این زمینه کنفرانس بین‌المجالس اسلامی نمونه‌ای بارز از آن بود.  
 
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ در این کنفرانس 53 کشور عضو هستند که 26 عضو آن در سطح رئیس و 2 عضو ناظر نیز در سطح رئیس مجلس آمده بودند، باقی اعضا در سطح نایب رئیس‌ شرکت داشتند، بنابراین سه چهارم اعضای این کنفرانس درسطح عالی شرکت کردند.  
 
شیخ‌الاسلام با بیان اینکه امروز باور داریم که مردم‌سالاری در جهان در حال رشد است، تصریح کرد: روزگاری بود که در جهان دیکتاتوری یکه‌تاز بود و نوع اسلامی که اعضای این کنفرانس گرد هم آمدند اسلام ولایت فقیه بود.  
 
وی افزود: با انحلال افغانستان و تجاوز شیاطین، اسلام دیگری علم کردند، از فتوای جهاد نکاح الی آخر و هرگونه توانستند اسلام را تحریف کردند.  
 
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنها ‌امروز در عمارت رقه یا دیرالزور ساکن‌اند؛ در مقابل اسلامی که این کشورها دور آن جمع شده‌اند عربستان داعیه‌دار اسلام دیگری بود که در این کنفرانس غیبت داشت، این مهم تقابل اصلی را نشان می‌دهد، همچنین نشان می‌دهد که اسلام ناب محمدی پیروز است.  
 
شیخ‌الاسلام با بیان اینکه عربستان با شرکت یا عدم شرکت در این کنفرانس شکست خورده است، بیان داشت: یکی از موارد بارز این کنفرانس مسئله فلسطین بود که در روز 30 بهمن‌ماه این کنفرانس با حادثه تحویل سفارت اسرائیل در تهران توسط حاج احمد آقا به عرفات مقارن شد.  
 
وی با اشاره به بارز بودن خط مقابله با تکفیری در کنفرانس بین‌المجالس اسلامی ادامه داد: خطی که در این زمینه ایجاد شد و همچنین خط مقابله با افراطی‌گری برای نشان دادن رقابت با اسلام ایرانی بود که شکست خورد.  
 
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اخیر، تصریح کرد: جنگ امروز بین دو گروه، جنگ روی میز است، جنگی که بدون تغییر نظر طرفین از یکدیگر بوجود آمده است، آنچه مورد تاکید است این است که مشکلات ما و آمریکا بر سر نظام است، دو فکر و تصور از دنیا و آخرت و انسان که حل شدنی‌ نیست، بنابراین این دعوا بین دو طرف وجودی است.  
 
شیخ‌الاسلام تاکید کرد: آمریکا خود را آقای دنیا دانسته، ایران نیز عزت خود را غیرقابل معامله می‌داند و این تقابل هنوز هم ادامه دارد.  
 
 
وی اظهار داشت: آنها در مقوله هسته‌ای و میز مذاکره خواستار این هستند که ساختاری به وجود بیاورند و مطمئن شوند که ما منحرف نمی‌شویم، ما نیز قصد انحراف نداشتیم و هم‌اکنون نیز نداریم.  
 
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما غنی‌سازی را علی‌رغم نفس قطعنامه ادامه داده‌ایم، گفت: آنها قبول کردند که در مقابل ما بنشینند، ما نیز غنی‌سازی را ادامه دادیم.  
 
شیخ‌الاسلام اضافه کرد: محور مقاومت را اژدهایی فرض می‌کنیم که سرش در ایران، دمش در لبنان و کمرش در سوریه است، اگر کمر این اژدها را بشکنیم ارتباط دم و سر نیز قطع می‌شود.   
 
وی تصریح کرد: سوریه هزینه همکاری با ما در جنگ هشت‌ساله و همچنین تاوان اینکه اجازه نداد تئوری سقوط انقلاب حزب‌الله و حماس محقق شود، را می‌دهد.  
 
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات هسته‌ای اخیر را بسیار سخت عنوان کرد و بیان داشت: برای نتیجه‌بخش بودن این مذاکرات 20 سال زمان نیاز است، هدف آنها این است که ساختاری بیابند تا همه مکان‌های ایران را کنترل کنند، آنها به دنبال فراتر رفتن از پروتکل الحاقی هستند که ما در این زمینه با آنها وارد جنگ دیپلماتیک شده‌ایم.  
 
شیخ‌الاسلام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نماینده‌ای از سپاه و رهبری در مذاکرات نیست، اظهار داشت: من با بقیه کاری ندارم اما اعتقادم بر این است که حضور نماینده‌ای از مجلس در مذاکرات صحیح نیست چرا که این نماینده اگر حضور داشته باشد نمی‌تواند نظری را که دارد، بیان کند.  
 
انتهای پیام/  
برچسب ها: شیخ ، الاسلام ، رئیس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار