جان کری در تماس تلفنی با لاوروف وعده داد که آمریکا از تمامی ابزارهای تأثیرگذار خود برای تشویق مخالفان اوکراینی به پایبندی به توافقنامه استفاده کند. ‎

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم" ، وزیر خارجه آمریکا جان کری شب گذشته در تماس تلفنی با همتای روسی خود سرگئی لاوروف وعده داد که واشنگتن از تمامی ابزارهای تأثیرگذار خود بر مخالفان اوکراینی برای اجرای توافقنامه‌ای که روز 21 فوریه بین سران مخالفان و ویکتور یانوکوویچ به امضا رسید ، استفاده خواهد کرد.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه نیز در این گفتگو به جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت : اوضاع در اوکراین پس از امضای توافق بین رئیس جمهور اوکراین و مخالفان به سبب ناتوانی و یا عدم تمایل نیروهای مخالف برای احترام به توافقی که با مشارکت آلمان ، لهستان و فرانسه منعقد گردید بسیار وخیم می‌باشد.

لاوروف گفت : گروه‌های تندرو غیرقانونی ، بر زمین گذاشتن سلاح را رد می‌کنند و بطور آهسته و بوسیله رهبران مخالف که درپارلمان حضور دارند کییف را به تصرف در‌می‌آورند.

لاوروف به همتای آمریکایی خود گفت : این مسأله بطور مفصل در گفتگوی تلفنی بین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و پوتین مورد بحث قرار گرفت.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت : جان کری و لاوروف در تماس تلفنی‌شان بر ضرورت حل بحران سیاسی در اوکراین بدون استفاده از خشونت تأکید کردند.

وی گفت : کری در این تماس به جو مسالمت‌آمیز جاری در کییف پس از رفتن رئیس جمهور این کشور "ویکتور یانوکوویچ" و همچنین گامهای سیاسی که پارلمان اوکراین به رهبری رئیس جدید خود اتخاذ خواهد کرد ، اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت : جان کری معتقد است که اوکراین در مسیر تغییرات قانون اساسی و تشکیل یک دولت ائتلافی و نفی خشونت و اجرای انتخابات زودهنگام است. وی گفت : جان کری در سخنانش گفته است که ایالات متحده و روسیه و کشورهای اروپایی و سازمانهای بین‌المللی باید همگی برای حمایت از یک اوکراین قوی و دارای اقتصاد پیشرفته و دموکراتیک کمک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار