برخي زائران معتاد بدون مشورت با پزشكان، قبل از سفر بدون برنامه‌ريزي يكباره تصميم به ترك اعتياد مي‌كنند كه اين تصميم در زمان سفر براي آن‌ها مشكل ساز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، دكتر منعم شمشادي نماينده مركز پزشكي حج وزيارت گفت: متاسفانه عليرغم هشدارها كه در ايران به مديران و زائران عزيز داده مي‌شود باز هم عده‌اي نسبت به اين هشدارها بي‌تفاوت مي‌شوند و گاهي شاهد برخي مشكلات جسمي زائران عزيز هستيم.
 
وي افزود: متاسفانه برخي زائران معتاد بدون توجه به هشدارهاي پليس عربستان به اين كشور سفر مي‌كنند در حالي كه اين كشور قانون‌هاي سختي را براي معتادان اعمال مي‌كند و براي آن‌ها دردسرساز مي‌شود.
 
دكتر ششمادي خاطر نشان كرد: برخي زائران معتاد بدون مشورت با پزشكان، قبل از سفر بدون برنامه‌ريزي دقيق، يكباره تصميم به ترك اعتياد مي‌كنند كه اين تصميم در زمان سفر براي آن‌ها مشكل ساز مي‌شود و برخي بيماري‌هاي همچون سندروم به سراغ آن‌ها خواهد رفت.
 
وي بي‌تابي و بي‌قراري، بي‌خوابي و بي‌اشتهاي را از مهم‌ترين عوارض ترك اعتياد دانست و اظهار كرد: آن دسته از زائران كه بدون برنامه و در زمان سفر به عربستان به ترك اعتياد دست مي‌زنند اين عوارض براي آنها ايجاد مي‌شود.
 
اين پزشك ايراني در مدينه منوره تاكيد كرد: بارها به زائران عزيز توصيه كرديم كه ماه‌ها قبل از سفر اقدام به ترك اعتياد كنند كه تا زمان سفر بدون هيچ مشكل و دردي بتوانند اين سفر معنوي را انجام دهند، اما همچنان برخي به اين هشدارها بي‌توجه هستند و مشكلاتي را در زمان سفر براي ساير همراهان خود ايجاد مي‌كنند.
 
نماينده هيئت پزشكي حج وزيارت در مدينه منوره گفت: اينگونه افراد با مراجعه به درمانگاه‌ها و پزشكان و دريافت داروهاي مسكن و آرام بخش سعي مي‌كنند كه مشكلاتشان را حل كنند، اما متاسفانه اين داروها جاوبگو نياز آن‌ها نيست.
 
وي افزود: به همين دليل گاهي تعداد افراد مراجعه كننده به درمانگاه‌هاي پزشكي در مدينه منوره ۱۰ تا ۱۵ درصد افزايش پيدا مي‌كند كه توصيه مي‌كنيم اين عزيزان قبل از سفر اقدام به ترك مصرف مواد مخدر بكنند و پس از آن با حالت طبيعي و خوب به زيارت بروند.
برچسب ها: توصیه ، پزشکی ، حج ، اعتیاد ، عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار