یک کارشناس سیاست خارجی گفت: برخی از کشورهای اسلامی وجود دارند که تنها نام اسلامی دارند، اما هیچ‌گونه رفتار اسلامی را در آنها مشاهده نمی‌کنیم که این کشورها غالبا تحت تأثیر سیاست‌های شوم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گسترش پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در کشورهای مسلمان منطقه و حمایت‌های غرب در این مهم، گفت: در تقسیم‌بندی کشورهای جهان، سه نوع کشور اسلامی داریم؛ یکی کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران که دارای سیاست‌های مستقل و مبتنی بر ارزش‌های انقلاب و همچنین بر اساس اسلام ناب محمدی طراحی شده و عمل می‌کند که این کشورها به طور قطع با مسئله تروریسم مخالف‌‌ هستند.

وی افزود: این کشورها همواره با خشونت‌هایی که موجب تجزیه و ایجاد اختلافات قومی و مذهبی شود مخالف بوده و در این مسیر نیز بارها در کنفرانس‌های اسلامی این موضوع را تذکر داده و خواستار حل این مسئله شده است.
 
کنعانی‌مقدم ادامه داد: برخی از کشورهای اسلامی وجود دارند که تنها نام اسلامی دارند، اما هیچ‌گونه رفتار اسلامی را در آنها مشاهده نمی‌کنیم که این کشورها غالبا تحت تأثیر سیاست‌های شوم آمریکا و همراه و رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

این کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: در این کشورها عمدتاً شاهد زمینه‌های بروز و ظهور گروه‌های مزدور و تروریست برای مقابله با جریان‌های اسلامی و آ‍زادی‌بخش هستیم.
 
کنعانی‌مقدم اظهار داشت: برخی دیگر از کشورها هستند که مردمانشان تفکر اسلامی دارند اما حاکمیت‌ آنها به لحاظ تحت سلطه بودن بلوک غرب زمینه‌هایی را به منظور ایجاد گسترش تروریسم فراهم می‌کنند و از سوی دیگر نیز به کمک تروریست‌ها و گرو‌ه‌های تکفیری اقدام می‌کنند؛ همچون عربستان که محل نزول وحی بوده، حتی دو مکان مقدس مکه و مدینه در این کشور وجود دارد و این در حالی است که همواره شاهد تجهیز و تقویت افراد و گروه‌های تروریستی در این کشور توسط پول‌های نفتی عربستان هستیم.‌‌

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در هر صورت در این مجموعه همواره شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری پیشتاز در مبارزه با تروریسم و تکفیر و همچنین تفکر وهابیت با شعار وحدت بین شیعه و سنی برای تقریب مذاهب بوده و در این مسیر نیز  تلاش خود را کرده است.

وی پیرامون تظاهرات علمای شیعه علیه رژیم آل سعود و تلاش شیعیان برای مخالفت با رفتار نادرست این حاکمان مستبد با شیعیان گفت: سال‌هاست شاهد  هستیم که علمای شیعه در مناطقی همچون ظهران در منطقه الاحشا و مناطق شیعه نشینی که عمدتاً در حاشیه جنوبی خلیج فارس حضور دارند تحت اعمال تبعیض‌های آل سعود قرار دارند.
 
کنعانی‌مقدم در پایان با اشاره به سرکوبی شیعیان در بحرین توسط نظام دیکتاتوری این کشور خاطرنشان کرد: موج بیداری اسلامی اکنون به سمت عربستان سعودی در حال حرکت و گسترش است و از این رو علمای شیعه به دلیل فشارها و تبعیض‌هایی موجود در این کشور که حتی در برخی موارد شاهد تظاهرات گسترده مردم اهل سنت این کشور علیه آل سعود بوده‌ایم، حاکی از این امر بوده که این فشار و اذیت نه فقط برای شیعیان بلکه برای مردم مسلمان جزیرة العرب وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علي
۱۳:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
عربستان را بايد از داخل تركوندش ... که سرگرم كارهاي داخلي خودش باشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
کاملا درسته.عربستان و قطر پشتیبان تروریستهای منطقه هستند که به نام اسلام تندرو عمل میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
واقعا برای عربستان که خودش رو مهد اسلام میدونه متاسفیم
آخرین اخبار