بر اساس شواهد موجود، متاسفانه سطح قند خون اغلب بیماران بستری در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارانی که درمان آن‌ها باید با احتیاط و دقت بیشتری صورت گیرد، به خوبی کنترل نمی‌شود.

سعید کاظمی استادیار علوم پزشکی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات و معضلات مربوط به سلامتی که در چند سال اخیر نمود بیشتری یافته است، افزایش سطح قند خون بسیاری از افراد جامعه و بالا رفتن آمار مبتلایان به دیابت در کشور است.

وی با بیان اینکه بالا بودن سطح قند خون ممکن است روند درمان بیماران بستری در مراکز درمانی را با مشکل مواجه کند، تصریح کرد: بالا بودن قند خون در بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان‌ها گزارش می‌شود و این عارضه یکی از شایع‌ترین اختلالات متابولیک در این بیماران است.

کاظمی تاکید کرد: بر اساس شواهد موجود، متاسفانه سطح قند خون اغلب بیماران بستری در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارانی که بالا بودن قند خون در آن‌ها خطرناک بوده و درمان آن‌ها باید با احتیاط و دقت بیشتری صورت گیرد، به خوبی کنترل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام شده ارتباط بین کنترل قند خون و عفونت یک ارتباط دو طرفه می‌باشد، یاد آور شد: بر اساس نتایج مطالعات مختلفی که در سال‌های اخیر در داخل و کشورمان صورت گرفته است، بالا بودن قند خون و بیماری دیابت به عنوان بیماری زمینه‌ای و یک عامل خطرساز برای ابتلا به عفونت در تعداد زیادی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها مطرح است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۳
شماره تماس بگرید آرمان
حسن پور
آخرین اخبار