عضو جبهه پایداری گفت: قوای مقننه و مجریه باید تلاش کنند تا با ارائه لایحه و تصویب قوانین لازم سرمایه‌ها و نقدینگی را به سمت تولید روانه کنند و در ادامه راه باید اصلاح نظام بانکی را در راس امور قرار دهند.

"محمد سلیمانی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید شده از سوی "مقام معظم رهبری" اظهار داشت: افزایش توان داخلی کشور با اتکاء به نیروها و عوامل داخلی محور اصلی بحث اقتصاد مقاومتی در کشور است.
 
وی افزود: باید به گونه‌ای در فعالیت‌های اقتصادی عمل کنیم که نقش مولد را در این عرصه داشته باشیم و وابستگی خود را نسبت به تغییرات جهانی و تاثیر آن‌ها بر اقتصاد کشور کاهش دهیم.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی به نقش دولت و مجلس در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: قوای مقننه و مجریه باید تلاش کنند تا با ارائه لایحه و تصویب قوانین لازم سرمایه‌ها و نقدینگی را به سمت تولید روانه کنند و در  ادامه راه باید اصلاح نظام بانکی را در راس امور قرار دهند.
 
عضو جبهه پایداری ادامه داد: ورود غیرمستقیم مردم در عرصه اقتصادی از طریق بانک‌ها نباید درگیر دلالی و واسطه‌گری در بازارهای سکه و طلا و یا خرید و فروش مسکن شود بلکه باید با اصلاح سیستم بانکی این نقدینگی را در مسیرهای درست و در جهت افزایش تولید به کار گیریم.  
 
سلیمانی با تاکید بر الزام در ارائه لایحه به منظور اصلاح امور بانکی از سوی دولت به مجلس خاطر نشان کرد: بانک‌های دولتی و خصوصی باید موظف شوند که نقدینگی را به سمت تولید ببرند و در صورت عدم تحقق چنین مسئله‌ای زمان را از دست داده و اقتصاد مقاومتی هم محقق نمی‌شود.  
 
وی ادامه داد: در کشور ما شرایطی باید حاکم شود که تولید کننده سود معقولی را از فعالیت اقتصادی برای خود ببرند لذا بایستی سیاست‌هایی را که دولت اجرایی می‌کند در راستای کمک به تولیدکنندگان و افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی باشد.
 
عضو جبهه پایداری خاطرنشان کرد: دولت و مجلس بایستی هزینه‌های مالی بنگاه‌های تولیدی را کاهش دهند تا شاهد رونق تولید باشیم و البته این اقدامات نیازمند فعالیت‌های اساسی و گسترده از سوی مسئولان کشوری است که جنبه جراحی دارد تا بتوانیم در مدت زمانی مشخص در آنچه که در بهبود اوضاع اقتصادی ملت و کشور کمک می‌کند، گام برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار