كارگاه آموزشي استحصال آب باران با حضور رئيس انجمن علمي سيستم هاي سطوح آبگير باران ايران، رئيس انجمن استحصال آب باران سريلانكا، مديركل منابع طبيعي استان كرمانشاه و جمعي از مديران و كارشناسان استاني و كشوري در سالن جلسات سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین سليماني مديركل منابع طبيعي استان كرمانشاه در این کارگاه آموزشی با اشاره به اهميت آب افزود: دانستن اينكه متوسط بارندگي ساليانه جهاني 750 ميليمتر و ايران 251 ميليمتر است به ما هشدار مي دهد كه از ذخاير آبهاي موجود استفاده صحيح نموده و براي مهار آبها در آينده نيز برنامه ريزي بهتري داشته باشيم.

وي با اشاره به فعاليتهاي انجمن سطوح آبگير ايران افزود: با توجه  به بحران جهاني كم آبي و به دنبال آن خشكسالي هاي اخير در ايران و همچنين اهداف پروژه مناريد كه در همين  راستا برنامه ريزي شده اقدام به برپايي اين كارگاه آموزشي كرديم كه در آينده بتوانيم از آبهاي موجود استفاده بهتري داشته باشيم.

همچنين دكتر جواد طباطبايي يزدي رئيس انجمن علمي سيستم هاي سطوح آبگير باران ايران گفت: موضوع آب و مهار روان آبها با توجه به افزايش سه برابري جمعيت در برابر افزايش شش برابري مصرف آب و افزايش روان آب از 40 درصد به 60 درصد بدليل از بين رفتن پوشش هاي گياهي و جايگزيني آنها با ساختمان ها و... روز به روز اهميت بيشتري پيدا مي كند.

وي تاكيدكرد: استحصال آب باران يكي از روشهاي موثر بهره برداري از منابع آبهاي سطحي در مناطق خشك و نيمه خشك است كه به كمك آن مي توان با جمع آوري آب از بخشي از اراضي، آب لازم را براي كشت در بخش ديگر فراهم كرد.

 دكتر آرياناندا رئيس انجمن استحصال آب باران سريلانكا نیز با بيان اهميت بحران كم آبي و مهار آبهاي سطحي و روان آب، گزارشاتي از اقدامات كشورهاي مختلف در زمينه مهار روان آبها و استفاده از اين آبها در مصارف خانگي، كشاورزي و... داد./س

برچسب ها: کارگاه ، استحصال ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.