قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نصب 20 درب حائل در ایستگاه‌های مترو در سال آینده خبرداد.

 حجت‌الله بهروز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به وجود مشکلات ایمنی در برخی از ایستگاه‌های مترو به اقدام شهردای تهران در جهت تجهیز ایستگاه‌های مترو به درب‌های حائل اشاره کرد و اظهار داشت: طرح‌هایی در این خصوص از سوی شهرداری تهران پیشنهاد شده که با توجه به هزینه بر بودن، نیاز به هماهنگی این درب‌ها با تیم مترو و از طرفی اجرای آن برای نخستین بار در کشور، ابتدا یک نمونه به صورت پایلوت در سال 93 اجرا خواهد شد.  
وی با بیان اینکه اعتبار لازم جهت این طرح در بودجه سال آینده پیش بینی شده است افزود: در صورت تصویب این رقم، نصب این درب‌ها از فروردین سال آینده در ایستگاه‌های پرجمعیت تر آغاز خواهد شد. 

قائم مقام معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران میزان بودجه اختصاص یافته را منوط به تصویب شورای شهر دانست و تصریح کرد: در صورت تصویب شورا، 20 ایستگاه مترو در سال آینده به درب‌های حائل تجهیز می‌شوند. 

بهروز از ایستگاه امام خمینی به عنوان یکی از اولویتهای نصب درب حائل نام برد و اظهار داشت: نصب این درب‌ها براساس اولویت و میزان بودجه اختصاص یافته و به تدریج به تمامی ایستگاه‌ها گسترش خواهد یافت. 

وی این اقدام را در راستای بهسازی ایستگاه‌ها و ایمنی بیشتر مسافران دانست و ادامه داد: ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های مترو احتمال خطر سقوط را افزایش داد ضمن اینکه به جهت بازشدن همزمان درب‌های قطار و حائل این اقدام از خودکشی افراد نیز جلوگیری خواهد کرد. 

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک در پایان خاطر نشان کرد: امید است با نصب این درب‌ها امنیت شهروندان تا حد زیادی تأمین شود. 

انتهای پیام/  
 
 

برچسب ها: ترافیک ، ایستگاه ، مترو ، تجهیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار