شورايعالي فني امور زيربنايي حمل ونقل در نخستين جلسه خود در دولت يازدهم كه با حضور وزير راه و شهرسازي برگزار شد، احياي شوراهاي فني استاني در هماهنگي و هم‌سويي با اين شورايعالي در دستور كار قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، در اين نشست كه با حضور وزير راه و شهرسازي و اعضاي شورايعالي فني امور زيربنايي حمل ونقل روز دوشنبه در ساختمان شهيد دادمان برگزار شد؛ ساختار و اساسنامه شورا مرور و هماهنگ‌سازي شرح وظايف و مأموريت‌هاي آن با مقتضيات كنوني و آخرين دستاوردهاي علمي، فني و فناوري‌هاي نوين و نيز تعميم حوزه شمول شورا به امور زيربنايي همه شيوه‌هاي حمل‌ونقل (راه، راه‌آهن، بندر، فرودگاه و ...) مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

همزمان با روز بزرگداشت خواجه نصيرالدين طوسي (پنجم اسفندماه) به‌عنوان «روز مهندس» ، نخستين نشست شورايعالي فني امور زيربنايي حمل‌ونقل در دولت يازدهم و نشست 119 اين شورا ، با حضور اعضاء و به رياست عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي برگزار شد.

بنابر اين گزارش اين شورا با پيشينه 67 ساله از سال 1325 و با هدف هماهنگي امور فني، تعيين راهبردها و سياست‌هاي كلي امور استانداردها و ضوابط فني زيربناهاي حمل‌ونقل ايجاد شده و داراي 6 كارگروه تخصصي است.

پيش از اين هشت عضو شوراي عالي فني امور زيربنايي حمل و نقل كشور با حكم وزير راه و شهرسازي منصوب شدند تا با تدوين مقرراتي كارآمد، جامع و نافذ موجبات ارتقاي كيفي زنجيره ساخت و ساز از مرحله پيدايش تا بهره‌برداري و نگهداري را فراهم آورند.

همچنين محسن پورسيدآقايي معاون وزير و مديرعامل شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، علي نورزاد معاون وزير و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زير بناهاي حمل‌و نقل‌كشور، محمد شكرچي‌زاده رئيس محترم مركز تحقيقات راه‌، مسكن و شهرسازي و محمود سالمي سرپرست محترم معاونت برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل و نقل و دبير شورا، سيدمجيد برهاني مشاور وزير در امور مهندسي و ساخت، حسين اسلامي، محيط نماينده جامعه مهندسان مشاور و باقر گلبن از اعضاي شوراي عالي فني امور زيربنايي حمل و نقل كشور هستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احیا ، حمل و نقل ، استان ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار