سخنگوی شورای شهر ملارد گفت: احداث خط ویژه در خیابان امام خمینی(ره) شهرستان ملارد، از ضروریاتی به نظر می‌رسد که در صورت تحقق آن، گره‌های ترافیکی این محدوده را باز می‌کند.

سید کاظم زمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به حجم انبوه تردد و عبور و مرور در خیابان امام خمینی(ره) شهرستان ملارد،‌ به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی و تجاری این محدوده اظهار داشت: تراکم ترافیکی در خیابان مورد اشاره مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد نموده است و در موارد اضطراری محدودیت‌های بسیاری را برای خودروهایی همچون آمبولانس، خودروهای امدادی، آتش‌نشانی و... ایجاد می‌نماید،‌زیرا حرکت در محور مذکور همواره در طول روز با کندی مواجه است.

وی در ادامه افزود: به منظور رفع معضل مذکور، طرح احداث خط ویژه در خیابان امام (ره) را مدنظر قرار داده‌ایم تا به موجب آن محدوده‌ای مشخص را برای عبور خودروهای امدادی، تاکسی‌ها و ... تعبیه شود تا عبور و مرور در آن تسهیل گردد.
 
وی در ادامه با اشاره به تصویب کلیات طرح فوق، در شورای ترافیک شهرستان ملارد،‌عنوان کرد: یکی از ایرادات وارده به این طرح کمبود پارکینگ در این منطقه است که با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شده محلی برای پارک خودروها تعبیه شود که با عملیاتی شدن آن،‌ در مجموع چهار پارکینگ آماده ارائه خدمات در این بخش می‌شوند که تا خدود بسیاری محدودیت در فضای استقرار خودروها را رفع می‌نماید.
سیدکاظم زمانی در ادامه با انتقاد از برخی شهروندان به عدم رعایت اصول شهروندی و زیر پا گذاشتن قوانین تصریح کرد: برخی از شهروندان نسبت به پرداخت حقوق شهروندی خویش کم توجهی می‌کنند و ترجیح می‌دهند خودروی خود را در حاشیه خیابان پارک می‌نمایند اما هزینه‌ای برای پارک خودروی خویش در پارکینگ تقبل نکنند که به تبع این امر به کم عرض شدن خیابان و ایجاد گره‌های ترافیکی و فزاینده شدن مشکلات عبور و مرور می‌انجامد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 3پارکینگ در خیابان امام(ره) فعال است و خدمات ارائه می‌نماید که اغلب اوقات در طول روز فضای قابل توجهی از آن خالی است که در صورت انتقال خودرو از سوی مالکین و از حاشیه خیابان به پارکینگ‌های تعبیه شده، بخش بسیاری از کندی تردد در این محدوده قابل رفع خواهد بود.

سیدکاظم زمانی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شده بمنظور ترغیب و تشویق هرچه بیشتر مالکین خودروها و فرهنگ‌سازی شهروندان در جهت پرداخت حق شهروندی و بهره‌مندی از فضای پارکینگ‌ها به جای حاشیه خیابان برای پارک خودروها، بعد از عملیاتی شدن طرح خط ویژه، به مدت سه ماه از مالکین خودروها، هزینه‌ای برای استفاده از پارکینگ‌ها دریافت نشود و امید آن داریم با همیاری شهروندان و تحقق طرح مذکور، معضل خیابان مورد اشاره در شهرستان ملارد در حوزه تردد و عبور و مرور رفع و دفع گردد.


انتهای‌پیام/

برچسب ها: احداث ، خط ، ویژه ، ملارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار