"جان بولتون" مقام سابق آمریکایی از رویکرد دولت اوباما در تعامل هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فاکس نیوز، "جان بولتون" نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حال کاهش دادن بودجه وزارت دفاع (پنتاگون) است. به نظرمن، با این کار ، شاهد افزایش تهدیدها و چالشها علیه آمریکا خواهیم داد. این سیاست که رئیس جمهور اوباما دنبال می‌کند برخلاف سیاستهای دولت "رونالد ریگان" رئیس جمهور پیشین آمریکا است که تاکید داشت صلح در فضای قدرت آمریکا ایجاد شود. تشدید ضعف آمریکا سبب ایجاد صلح و ثبات در جهان نمی شود. اقدامات اوباما  سبب شده است نگاهها به آمریکا در جهان بد شود. عملکرد اوباما در عرصه بین المللی برای آمریکا تحقیرکننده بوده است. مصداق این مسئله در نوع برخورد او با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و تسلیحات شیمیایی آن است. شاهد آن بودیم که رئیس جمهور اوباما با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور به توافق رسیده است که بر برنامه هسته ای ایران تاثیرخواهد گذاشت و سبب مشروعیت بخشیده شدن به این برنامه آن خواهد شد. در مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینی ها نیز آمریکا در مسیری حرکت می کند که محکوم به شکست است. مشکلات عملکرد دولت اوباما فقط به منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا محدود نمی‌شود بلکه دامنه آن بسیار فراتر از این منطقه است.

وی گفت: اوباما فردی ضعیف است و قاطعیت ندارد. اوباما به دنبال تامین منافع ملی آمریکا نیست. این دولت نمی‌خواهد کارهایی را انجام بدهد که باید انجام بدهد. کاهش بودجه وزارت دفاع آمریکا سبب می شود اوضاع بدتر شود. تنها اتفاق خوبی که در دوران مسئولیت دولت کنونی آمریکا رخ داد کشتن اسامه بن لادن رهبر سابق شبکه القاعده بود. اوباما درباره مسئله ایران و سوریه و اوکراین ضعیف ظاهر شده است. ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور برکنار شده اوکراین که مهره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود دیگر در مسند قدرت نیست. دیگر دوران او تمام شده است. اما مسائل اوکراین هنوز به قوت خود باقی است. بی‌تردید ساکنان مناطق شرقی و جنوبی اوکراین که تحت نفوذ روسیه هستند حاضر نخواهند شد تحولات اخیر کی یف را بپذیرند. با این اوصاف، اگر در اوکراین انتخابات برگزار شود ممکن است فردی همانند یانوکوویچ بار دیگر به قدرت برسد. پوتین به عقب نشینی تاکتیکی درباره اوکراین روی آورده است. پوتین هویج و چماقهای اقتصادی درباره اوکراین در اختیار دارد حال آنکه اروپا و آمریکا چنین امکانی ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۰۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
جان پوختون یادت باشه تو هم هیچ غلطی نمیتونی بکنی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۱:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
دولت امریکا مشکلات داخلی خود را با دخالت در تمآم کشورها مثل سوریه و اوکراین میخواهد حل کند مردم امریکا باید بپا خیزند و نگذارند. حقوق بشری که دولت میگوید بپای ملت امریکا نوشته شود امروز خون ملت فلسطین و سوریه و اوکراین توسط امریکا و اسراییل جعللی ریخته میشود.
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین
۲۳:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
جان جان مگه اوباما چاره دیگه ای هم داشت؟!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
این آقا تازه از خواب بیدار شده و نمیدونه که 36 ساله که تحقیر شده اند .خواسته یک حرفکی بزنه .
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۶:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
اخه اقای جان بلتون شماهم که بودی وهمه ی سیاستهارو آزمایش کردین مگه جواب داد؟ قربونت اون دوره ریگان و بوش وامثالها رفت تو زباله دان ملت جهان بیدارشدن تمام شد تازه فکراباماهم قدیمیه فکر دیگه بردارین اون زمانی که صلح جهانی باقدرت امریکا بود فاتحه مع الصلوات!
آخرین اخبار