به گزارش حوزه سینمای
باشگاه خبرنگاران؛ درباره فیلمنامه "جیب بر خیابان جنوبی": جذابیت ایده در داستان این فیلم وابسته به شکلگیری یک رابطه عاشقانه بین شخصیت کاوه و نقره است که بیش از هر نکتهای، به بار عاطفی داستان کمک میکند.
در چنین مواقعی شاید این سادهترین راه حلی باشد که به ذهن هر نویسندهای رسوخ کند، اما روابط عاشقانه در این فیلمنامه در عوض آن که داستان را پیش ببرد، مانع شناسایی ویژگی قهرمانها شده است. به نظر میرسد در شرایطی که قهرمان اصلی در این داستان به درستی تشخیص داده نمیشود،فضایی برای تحلیل بیشتر در نحوه کنش شخصیتها وجود ندارد. در کنار این مسئله تحول ناگهانی نقره در پایان فیلمنامه نیز شاید یکی از ضعفهای مهم در بروز رفتار یک فرد باشد که به نوعی برای بیننده قابل باور نیست و نتیجه کاملی را از روند پرداخت داستان در مقابل روی او نمیگذارد.
منبع: فیلم نگار انتهای پیام/