تکیه گاه اصلی در فیلمنامه روز روشن را می‌توان با ساخت لحظه به لحظه‌ای از عنصر تعلیق و ورود شخصیت‌هایی فرعی مطابقت داد که به فواصل وارد خط اصلی روایت می‌شوند.

به گزارش حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران؛ درباره فیلمنامه "روز روشن": تکیه گاه اصلی در فیلمنامه روز روشن را می‌توان با ساخت لحظه به لحظه‌ای از عنصر تعلیق و ورود شخصیت‌هایی فرعی مطابقت داد که به فواصل وارد خط اصلی روایت می‌شوند.  

درون هر کدام از این شخصیت‌ها(ذاکری، قیاسی، مومنی و . . .) اطلاعات بالقوه‌ای نهفته‌ شده است که درهر فصل، ظرفیت‌ تازه‌ای از کشمکش‌ ذهنی را به فضای روایت تحمیل می‌کنند در حقیقت ظن و تردید این شخصیت‌ها نسبت به یکدیگر نیز بر همین محور استوار شده است تا روند تصمیم گیری برای شهادت دادن یک انسان بی‌گناه در دادگاه نیز در نهایت به مرحله‌ای دشوار تبدیل شود. سرانجام داستان، مجموعه‌ای از قضاوت‌های بی‌شمار وعیان شده از سوی افراد مختلف است که بر روان شخصیت اصلی (فرهودی) تلنگر می‌زند و تحولی آنی را در او پدیدار می‌کند.
 
منبع: فیلم‌نگار

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار