سازمان عفو بین الملل در گزارش تازه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد رژیم صهیونیستی در سه سال گذشته ده ها غیر نظامی فلسطینی در کرانه باختری را کشته است و برای جان انسان ها هیچ ارزشی قائل نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، سازمان عفو بین الملل در گزارشی با عنوان « ماشه آسان : توسل نامتناسب به زور توسط اسرائیل در کرانه باختری» اعلام کرد از ژانویه سال 2011، تعداد 45 فلسطینی در کرانه باختری توسط ارتش اسرائیل کشته و هزاران نفر از فلسطینی ها نیز زخمی شده اند و این در حالی است که این افراد تهدیدی فوری و مستقیم علیه نظامیان اسرائیلی مستقر در کرانه باختری اشغالی محسوب نمی شدند.

سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن، پایتخت انگلیس است، اعلام کرد نیروهای اسرائیلی ، در سه سال اخیر ده ها غیر نظامی فلسطینی از جمله کودکان را در کرانه باختری کشته اند بدون اینکه مجازات شوند.

فیلیپ لوتر، مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل اعلام کرد « این گزارش اسنادی از وضوح تکرار وقایع مرگبار غیر قانونی و زخمی شدن غیر قابل توجیه غیر نظامیان فلسطینی توسط نیروهای اسرائیل در کرانه باختری ارائه کرده است ».

این سازمان همچنین از اسرائیل انتقاد کرد که « با انجام ندادن تحقیقات مستقل بر اساس معیارهای بین المللی در این باره، فرار نیروهای اسرائیلی را از مجازات در ارتباط با رفتار آنها با فلسطینی ها موجب شده است ».

عفو بین الملل اسرائیل را ترغیب می کند تحقیقاتی مستقل، بی طرفانه، شفاف و فوری را درباره همه مواردی که به کشته یا زخمی شدن جدی فلسطینی ها به دنبال عملیات نیروهای اسرائیل منجر شده ا ست، آغاز کند.

عفو بین الملل همچنین آمریکا، اتحادیه اروپا و بقیه جامعه جهانی را تحت فشار قرار داده است تا تامین مهمات، سلاح و سایر تجهیزات را برای اسرائیل به حال تعلیق درآورند.

ارتش اسرائیل نیز در بیانیه ای از سازمان عفو بین الملل انتقاد کرد که به طور کامل افزایش قابل توجه موارد خشونت فلسطینی ها را نادیده گرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار