نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز علاوه بر قدرت نظامی از نظر سیاسی به یک قدرت بزرگ در منطقه و صحنه بین‌المللی تبدیل شده‌ که گواه آن همین مذاکرات هسته‌ای است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری  اسلامی ایران(شهر تهران) که صبح امروز(پنجشنبه) در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: به مادران شهید استوان‌های صبر واستقامت، ایثار و پدران بزرگوار ، مربیان بهترین انسان‌ها و همسران وفادار و صبور که مایه آرامش همسران بلند پرواز خویش بودند و فرزندانی که وارثان آن همه ایثار واخلاص واندیشه و  ایمان هستند ادای احترام می‌کنیم و امیدواریم با الهام واقتدار به ستارگان آسمان ایران اسلامی همواره سرافراز و پیروز باشد .
 
وی افزود: شهدای نیروی هوایی نگین‌های درخشان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون و متفاوت هستند که قدم‌های استثنایی برداشته‌اند و کارهای آسمانی کردند.
 
نایب رئیس مجلس تصریح کرد: کدام هوشمندی است که تردید کند ستون فقرات رژیم شاهنشاهی با رژه و سلام کارکنان نیروی هوایی در برابر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در مدرسه علوی شکست و کدام سیاست مدار و صاحب نظر نظامی تردید می‌کند که پرواز هواپیما‌های جمهوری اسلامی ایران بر آسمان عراق در روز آغاز جنگ تحمیلی ارتش صدام را با یاس و نا‌امیدی روبرو کرد.
 
ابوترابی فرد گفت: کدام صاحب نظر دفاعی تردید دارد که اگر کوشش نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران نبود هرگز سرزمین ایران اسلامی از زیر چکمه‌های خونین صدام آزاد نمی‌شد.
 
وی افزود: شهدای عالی قد نیروی هوایی ایمان،‌اخلاق، دانش، ایثار و فهم نظامی را با هم گره زده و آن همه عظمت را خلق کرده‌اند.
 
نایب رئیس مجلس اظهار داشت: هیچگاه تواضع و ادب برادر بزرگوارم در برابر خلبانانی‌ که در دوران اسارت با ایشان بوده‌اند را از یاد نمی‌برم، این خلبان‌ها به قلب دشمن تاختند و تا آخرین توان خویش دشمن را مورد هجوم قرار داده‌اند و اگر به اسارت درآمدند از عزت و اقتدار ایران اسلامی دفاع کردند.
 
ابو ترابی فرد تصریح کرد: اگر امروز مقامات ارشد اطلاعات ارتش آمریکا در کنگره اظهار می‌دارد قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران قدرت نظامی آمریکا در خاورمیانه را مهار کرده و به گِل نشانده است دستاورد ایثار و استقامت و شهادت طلبی پدران و فرزندان و برادران هوشمند شما است.
 
وی افزود: اگر امروز استکبار با همه‌ی تهدید‌ها و عربده‌کشی‌ها، قدرت کم‌ترین جسارت به آسمان و زمین ایران را ندارد، دستاورد فرزندانی است که در آغوش مادران مومن و پدران صالح شما تربیت شده‌اند و امیدواریم که خداوند ما را پاسدار این رشادت‌ها قرار دهد و به مسئولان و آحاد مردم این سعادت را عنایت کند تا در راه مردان دلیر  و سلحشور جنگ قدم بردارند و از عزت و عظمت ایران و امت اسلام دفاع کند.
 
نایب رئیس مجلس گفت:مطمئن باشید نصرت الهی در سایه آن صبر و پایداری و این ایمان و استقامت ملت ایران را همیشه یاری می‌کند.
 
وی افزود: امروز شما پنجه در پنجه خونین نظام سلطه با مدیریت آمریکا قرار داده‌اید و در همه‌ی صحنه‌های تقابل، طعم تلخ شکست را در ذائقه ی غرب و استکبار جهانی قرار داده‌اید.
 
ابوترابی فرد اظهار داشت: امروز اگر نمایندگان شما در مقابل نمایندگان 6 کشور بزرگ اقتصادی، صنعتی، نظامی و هسته‌ای جهان با قدرت می‌نشینند و مواضنع قدرت ایران با جهان استکبار با اقتدار و عزت بدست آمده از ایثار پدرانتان و دستاورد آن پایداری است.
 
وی تصریح کرد: کدام هوشمندی تردید دارد که دیروز پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت ارائه شده و اعلام کردند که باید صدو نود و چهار سانتریفیوژ و سایت‌های هسته‌ای تعطیل شود اما امروز با قبول شکست خود به مذاکره می‌آیند و توافقی را امضا می‌کنند که نونزده هزار سانتریفیوژ ما می‌چرخد و آب سنگین و راکتور ارک بیش از هشتادو پنج درصد پیشرفت کرده است، این شرایط استثنایی دستاورد آن ایثار و آثار پایداری ملت ایران است.
 
نایب رئیس مجلس گفت: این وعده الهی است ، ملت ایران شایسته آن است که با اقتدار به شهدای عالیقدر و گام‌برداشتن ، الهام از انوار نورانی آن‌ها در مسیر دستیابی به جایگاه برترحرکت کند.
 
وی افزود: امیدواریم با تدبیر شایسته در اقتصاد بزرگ، مولد و کارآمد که منابع انرژی را در خدمت اقتصاد مولد و تولید مبتنی بر نوآوری علمی قرار دهد حرکت کنیم.
 
ابوترابی فرد اظهار داشت: ما امروز از نظر قدرت نظامی در مقام بالایی قرار داریم و افسران و فرماندهان هوشمند نیروی هوایی ارتش که امروز بازوان مقتدر جمهوری اسلامی ایران هستند می‌دانند که از این نظر در چه مقام فاخری قرار داریم.
 
وی تصریح کرد: از نظر سیاسی نیز به یک قدرت بزرگ در منطقه و صحنه بین‌المللی تبدیل شده‌ایم که گواه آن همین مذاکرات هسته‌ای است.
 
نایب رئیس مجلس گفت: امروز کاروان علمی ایران را در مسیر دستیابی به دانش و قله‌های جهانی می‌بینیم و در عرصه‌های علمی به جایگاه فاخری دست یافته‌ایم و همچنین قدرت دفاعی ما به موشک‌های بالستیک که از قدرت بازدارنده بالایی برخوردارند مجهز است.
 
ابو ترابی فرد افزود: انشاء‌الله با اقتصاد مبتنی بر نوآوری علمی ، تولید و مدیریت مصرف برآمده از دانش و هوش ملت ایران نه از فروش سرمایه نفت و گاز به امید خدای متعال در جایگاه شایسته  ملت ایران قرار بگیریم.
 
وی اظهار داشت: با بال‌های بزرگ علمی، دفاعی، سیاسی و اقتصادی باید از منافع ملت ایران و امت اسلام و مستضعفین جهان در رویارویی با استکبار جهانی آنگونه که شایسته خلبان تیز پرواز و ستارگان پر فروغ آسمان ایران اسلامی است دفاع کنیم.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دست در دستان پر توان رهبر معظم و عالی قدر انقلاب انشاء الله سربازان شایسته‌ای برای امامت و ولایت باشیم و فرزندان شما بهترین آموزگاران با الهام از شهیدان هستند تا آینده بهتری را برای ایران رقم بزنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
واقعا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
باید مواظب باشیم خون شهیدانی بزرگ چون احمدی روشن هدر نرود.
آخرین اخبار