عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید مولفه‌های ورود اقتصاد مقاومتی به شهرداری در کارگروهی مشترک از شورا و شهرداری تدوین شود.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: گفته‌های مقام معظم رهبری بهترین راهنما در اجرای درست اقتصاد مقاومتی است و برای محقق کردن آن در شهرداری می‌بایست یک کارگروه ویژه متشکل از شهرداری و شورا مولفه‌های آن را تدوین کنند.
 
وی با بیان این مطلب گفت: اقتصاد مقاومتی یک نگرش جدید به انجام کارها در حوزه اقتصاد کشور است که این موضوع فراگیر خواهد بود و تمام عرصه‌های کشور را در بر می‌گیرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر عوامل درون‌زا و توجه ویژه به فعالان اقتصادی و توانمندی‌های حوزه‌های مختلف در درون کشور و  عدم نیاز به بازارهای خارجی است و شهرداری نیز یکی از این حوزه‌ها است که می‌بایست عرصه‌های اقتصاد مقاومتی درآن تدوین شود.

شاکری در تشریح صحبت خود در خصوص تدوین عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در شورا و شهرداری اظهار داشت: باید تمامی نگرش‌ها در این زمینه حاکم باشد که نظیر آن را در شهرداری می‌توان ایجاد انگیزه در کارمندان شهرداری به نحوی که خود در رفع مشکلات مردم پیشگام باشند نام برد.
 
شاکری ادامه داد: گذر از کارهای بدون ارزش و سطحی به سمت انجام کار به صورتی که مشکلات مردم برطرف شود، حمایت از پروژه‌های مشارکتی شهرداری به گونه‌ای که بخش اعظم کارهای شهرداری با مشارکت بخش خصوصی انجام شود و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان شهرداری را می‌توان بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی برشمرد که می‌توان در شهرداری آنان را محقق کرد.
 
وی افزود: اقتصادمقاومتی به معنای مقاومت کردن در مقابل موانع و مشکلات است که با مشکل آفرینی برای مردم یا اقتصاد ریاضتی متفاوت است و هدف آن مقاومت در مقابل کمبودها است که با استفاده از نیروهای انسانی خلاق داخلی و منابع و سرمایه‌های غنی داخلی و به ویژه ابتکار مبتنی بر دانش داخلی می توان خدمات شهرداری را به بهترین نحو کیفیت مطلوب ارائه کرد.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار