رسانه‌های آمریکا روز جمعه اعلام کردند نشت مواد رادیواکتیو از تاسیسات ضایعات هسته‌ای در ایالت نیومکزیکو دست کم 13 تن را آلوده کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی کی اُ بی، مقامات تاسیسات تجزیه‌سازی ضایعات هسته‌ای روز پنجشنبه در کنفرانس خبری اعلام کردند 13 تن از کارکنان این تاسیسات در پی حادثه نشت مواد رادیواکتیو در ماه فوریه، آلوده شده‌اند.

رئیس شرکت مالک این تاسیسات تصریح کرد نشت مواد رادیو اکتیو در این تاسیسات در تاریخ 14 ماه فوریه رخ داد. کارکنان در آن زمان در نزدیکی محل نشت مشغول به کار بودند و ذرات رادیواکتیو را تنفس کردند.

این اولین مرتبه‌ای است که مقامات آمریکایی به طور رسمی آلوده شدن انسان‌ها به مواد رادیواکتیو را تایید کرده‌اند.
مقامات پیشتر هر گونه تهدید علیه سلامت انسان‌ها را ناشی از نشت مواد رادیواکتیو در این تاسیسات، رد و تاکید کرده بودند محیط اطراف این تاسیسات امن است.

فعالیت در این تاسیسات که اولین انبار زیرزمینی ضایعات هسته‌ای آمریکا محسوب می‌شود، از نیمه ماه فوریه متوقف شد. در این حال، حتی پس از تعطیلی، روزانه حدود 300 تا 500 نفر در این تاسیسات مشغول به کار بودند.

مقامات مربوطه اعلام کردند آزمایش از کارکنانی که در روز حادثه و فردای آن روز در تاسیسات مشغول به کار بودند، همچنان ادامه دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار