یکی از رهبران مخالفان دولت اوکراین از حضور معاونان رئیس مجلس دومای دولتی روسیه در شبه جزیره کریمه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،" ویتالی کلیچکو " از رهبران مخالفان دولت اوکراین از حضور معاونان رئیس مجلس دومای دولتی روسیه در شبه جزیره کریمه خبر داد.

کلیچکو گفت:این کار برای گسترش درگیری‌ها انجام شده است ومن نمی دانم موضع این افراد در دامن زدن به درگیری‌ها چیست.ما اطلاعات زیادی از دست داشتن نیروهای روسیه در این درگیری‌ها در دست داریم.من مطمئنم که باید به این موضوع رسیدگی شود و از روسیه بخواهیم که در امور اوکراین دخالت نکند.

وی افزود:این موضوع برای من عجیب است که چرا معاونان رئیس مجلس دومای روسیه به کریمه آمده اند و نمی دانم که هدف آنها چیست.

وی در ادامه گفت:به نظرم تحت شرایط کنونی که ما درکشورمان با آن روبرو هستیم من تصمیم گرفته ام که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوم .ما انتظار برگزاری انتخابات زودهنگام را نداشتیم اما برنامه های ما تغییر پیدا نکرده است.

کلیچکو در پایان گفت:دیروز من با یولیا تیموشنکو صحبت کردم و او از من خواست که در انتخابات ریاست جمهوری بیست و پنجم مه شرکت کنم.

"آندره ای پاروبی" رئیس شورای امنیت ملی اوکراین هم گفت:ما اطلاعاتی داریم که آنها نیروهایی را از ناوگان خود در دریای سیاسی فراخوانده‌اند و تحرکاتی را در شبه جزیره کریمه انجام داده‌اند.شورای امنیت ملی و دفاعی هم اقداماتی را برای خنثی کردن این موضوع انجام داده است.

وی افزود:اگر فدراسیون روسیه و نیروهایش پا را فراتر نهند آنگاه ارتش اوکراین و گارد مرزی اقدامات لازم را برای این تجاوز مستقیم به اجرا خواهند گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار